Cholesterolverlagend dieet: welke levensmiddelen te kiezen?

Cholesterolverlagend dieet: welke levensmiddelen te kiezen?

Iedereen weet het wel: wie een te hoge cholesterol heeft, begint het best met een cholesterolverlagend dieet. De bedoeling ervan is om producten te vermijden die het cholesterolgehalte verhogen en zo veel mogelijk te kiezen voor producten die cholesterolverlagend werken. Makkelijker gezegd dan gedaan? Hier zijn nog eens de basisregels van een cholesterolverlagend dieet.

Dit vermijdt u beter:

  • Rood vlees.

Omega 3 heeft een beschermend effect op het hart- en bloedvatenstelsel. Profiteer er dus van. 

 

Hoeveel eieren mag u per week eten?

 

De aanbevelingen zijn versoepeld. De meest recente studies tonen aan dat we tot 6 eieren per week kunnen eten zonder gevaar te lopen op een hoger cholesterolgehalte

 

Bijgewerkt door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 17/11/2015
Origineel artikel geschreven door op 19/03/2012

Bronnen: Afssaps, " Prise en charge thérapeutique du patient dyslipidémique ", maart 2005.

Dit artikel maakt deel uit van het dossier Wat moet u eten als uw cholesterol te hoog is?

Vindt u het artikel interessant?
 
Gezonde voeding en slank
Cerveau, Nerf, Mémoire, Psychisme, Sommeil Oeil, Bouche, Dent, Nez, Gorge, Oreille, Cheveux Coeur, Sein, Poumon, Circulation sanguine Estomac, Intestin, Foie Sexe, Rein, Système urinaire Os, Articulation, Muscle Peau, Ongle Gids Ziekten en aandoeningen Ziekten en aandoeningen
Medische encyclopedie