Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

oorsuizen bij neerleggen

Gepubliceerd door op 12/07/2012 - 12h04
PUB

Anderhalve maand geleden werd ik 's nachts wakker met een fluit in mijn oor. 's Anderendaags ging het beter, maar was het nog niet weg. Sindsdien heb ik, met uitzondering van enkele dagen, elke keer als ik mij neerleg 's avonds een geluidje in mijn oor.Mijn huisarts heeft niks gezien in mijn oor, en zei enkel dat ik ermee moest leren leven.  Herkent iemand dit?

Fout melden






X
Antwoorden
valentino (niet gecontroleerd) heeft op gereageerd

beste kiki77 , ikzelf heb sinds één jaar ong. ook last van lawaai in mijn oren ,overdag valt dat niet zo op , maar als ik ga slapen , dan valt dat heel erg op , ik slaap bijna niemeer , heb al gelezen dat sommige mensen daardoor al zelfmoord gepleegd hebben , omdat ze gewoon gek werden van dat continue lawaai in hun oren en door hallucinaties tgv oververmoeidheid ..... enkele maanden geleden dacht ik dat mij dat ook zou overkomen , maar ik heb toen mn hersens wijsgemaakt ( door zelf-suggestie ) , dat het lawaai in mn oren , het geluid is van een gutsende waterval ergens in de tropen ..... in het begin hielp dat niet , maar langzaam aan begon ik beter te slapen , en vandaag de dag stoort me dat helemaal niet meer ..... ik zou zeggen , probeer dat ook eens , je moet wel de eerste weken volhouden en doorbijten maar uiteindelijk lukt dat wel  ;-)

henno heeft op gereageerd

Ik heb al jaren last van oorsuizen. Ik denk bij het linkeroor meer dan bij het rechter oor.

Ook is het niet altijd, maar nu ik dit mailtje schrijf, hoor ik het weer.

Het kan dus ook dat ik er normaal niet op let, dus ook niet 'hoor'.

Ik doe elke keer (eens per half jaar) als ik in Arnhem in het ziekenhuis ben, de hoortest bij Beter Horen.

Ik bewaar die uitslagen en ik merk dat de hoge tonen duidelijk minder worden. Want ik hoor steeds dat piepen en dan kan ik waarschijnlijk niet die testpiep horen. De lage tonen zijn nog prima volgens dat grafiekje.

Ik heb mij er wel bij neer gelegd.  Henno Rijnders(gmail)

yogike heeft op gereageerd

oorsuizen...ziekte van Meunière...

je kunt er aan werken dankzij triggerpoint massages!

in sommige gevallen blijken oorkaarsen ook te helpen.

laat het even bekijken door een gezondheidsconsulente of therapeute .

 

Whammy heeft op gereageerd

Tinitus of oorsuizen kan perfekt met zeer grote slaagkans behandeld worden met pulserend mft

graag deel ik  mijn ervaring met jullie.Leren mee leven ?????? Neen ,oplossen wel

lorke heeft op gereageerd

Wat bedoel je met mft ?

Herbie heeft op gereageerd

hallo,is er iemand die weet welke gehoorapparaten er op de markt zijn die deze ambetante geluiden kunnen masceren, zo ja waar zijn die dan te verkrijgen?

Herbert

rodl heeft op gereageerd

Hiermee wordt 'magneetveldtherapie' bedoeld. Doch opgelet. Een niet begrepen oorzaak van steeds meer voorkomen van tinnitus vindt zijn verklaring bij US navy. Er zijn steeds meer EMF's (electromagnetische velden) in de lucht en uit wapen-gerichte experimenten bleek dat men tinnitus kon veroorzaken met hoogfrequente golven in het frequentiegebied waar gsm, wifi, ... werken. M.a.w. kon men 'tegenstanders' het leven onmogelijk maken. Maar tja, de reguliere wetenschap vindt alles dat big-business is, onschadelijk... totdat er een schandaal losbarst. Dus daarover heeft men het liever niet in de negatieve zin en met de hulp van de media blijft er geen vuiltje aan de lucht ! 'Media needs content' , waarheid speelt weinig rol, alles is goed ! Wel opvallend dat mensen die vaak in contact komen met dergelijke 'onschuldige' straling - wifi in het bijzonder - last hebben van tinnitus... Er is al veel wetenschappelijk aangetoond, zelfs met Nobelprijzen beloond, maar wie is daarin geïnteresseerd ? Nochtans vindt de speurder opzienbarende rapporten ! Het is nu wel zo dat MFT (ik heb al 8 jaar ervaring met deze techniek) net als elke andere behandeltechniek, niet dé oplossing is voor iedereen, niet voor alles en niet altijd. Vergeet niet dat de mens een ingewikkeld geheel is, niet enkel fysiek biochemisch maar ook energetisch - en dat alle onderdelen - de meds bekijken meestal enkel de onderdelen apart - samenwerken of tegenwerken...  Een aantoonbaar probleem is dat MFT ook EMF veroorzaakt, meestal wel in het biologisch positief venster, maar voor sommigen geldt  'teveel is teveel'. Dat valt bijna helemaal buiten de reg.  wetenschap die tenslotte ook maar één stukje van de werkelijkheid kent. Daarom is het idd. belangrijk verschillende paden te bewandelen maar liefst niet willekeurig... Ook hier geldt 'meten is weten'

Aquarelleke heeft op gereageerd

Beste,

Ik herken dit helemaal.

Ik heb ook veel last van tinnitus=oorsuizingen.Dit heeft te maken met emoties.

Als ik ergens last van heb dan heb ik het veel harder.Je moet je ontspannen.Dat helpt enorm.

Probeer die muizenissen uit je hoofd te zetten ,dat werkt enorm.

Dromen zijn een vorm van verwerking en daarom zal je dit s'nachts of s'avond meer hebben.

Mensen lopen de dag van vandaag teveel naar artsen,ze zouden veel beter eens aandacht schenken aan de emoties die er bij een mens optreden,maar ja...alles draait in deze maatschappij om geld en niet altijd om wat er bij een patiënt omgaat.

De psygologische kant word jammer genoeg niet altijd besproken en dat vind ik wel jammer.

Ik draag nu sedert deze week een hoorapparaatje en dat zou de tinnitus wel onderdrukken.

Hopelijk heb ik je wat kunnen bijstaan met wat raad,veel succes

 

Marie-anne heeft op gereageerd

Graag wil ik u informeren over het bestaan van een neurotherapie NEUROFEEDBACK.

Het is effectief bij tinnitus, als dit probleem zich niet langer dan twee jaar stelt.

Dit kwam ik tegen:

Neurofeedbacktherapie leidt tot het efficiënter funtioneren van de hersenen. Tijdens de behandeling worden de hersenen gemeten en wordt deze informatie teruggekoppeld (feedback) via beeld en geluid. Het brein maakt gebruik van deze informatie om stap voor stap een meer stabiele en flexibele hersenactiviteit aan te leren.

Via elektroden op het hoofd wordt de elektrische hersenactiviteit gemeten (volledig pijnloos). Deze signalen worden door de computer verwerkt. Via visuele en auditieve feedback worden dan bepaalde hersengolven en verbindingen in het brein versterkt en afgezwakt. 

http://www.neuromind.be/neurotherapie.htm

Vele mensen met tinnitus vertonen abnormaal oscillerende hersenactiviteit. Gebaseerd op deze bevinding, hebben we een manier ontwikkeld om dergelijke pathologische activiteit te normaliseren door neurofeedback technieken (Weisz e.a. (2005). PLoS Med., 2: e153). Dit wordt voornamelijk bereikt door de verhoging van tau activiteit, d.i., oscillerende activiteit geproduceerd in gebieden rond de groeve van Sylvius in het alfa frequentiegebied (8-12 Hz), en de ermee gepaard gaande vermindering van delta power (0.5-4 Hz). Deze laatste activiteit wordt gemeten via elektroden op de frontale hoofdhuid. We hebben gevonden dat het wijzigen van de tau/delta verhouding de tinnitus intensiteit significant vermindert. Deelnemers die hun oscillerend patroon succesvol konden wijzigen, profiteerden van de behandeling tot aan het volledig verdwijnen van de tinnitus gewaarwording toe. In het algemeen was deze neurofeedback training significant beter in het verminderen van tinnitus-gerelateerde stress dan frequentiediscriminatie training.

Bruno heeft op gereageerd

Waar kan ik meer teweten komen over Pulserend mft 

groeten Alex

PUBLICITÉ
{ } { }