Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Week van het Hartritme van 6 tot 12 juni

Gepubliceerd door op 19/05/2011 - 05h35
PUB

Vanaf 40 jaar hebt u 1 kans op 4 om ooit voorkamerfibrillatie te krijgen. Omdat nog te weinig Belgen vertrouwd zijn met voorkamerfibrillatie en een tijdige diagnose erg belangrijk is, vindt van 6 tot 12 juni 2011 voor de tweede keer de nationale Week van het Hartritme plaats.Meer informatie op <a href="http://on.fb.me/m80Wjy">Week van het Hartritme</a>.

Fout melden






X
Antwoorden
adremjoh heeft op gereageerd

Vorige week vrijdag 30 september kreeg mijn schoonbroer een hartstilstand.Zo maar,hij stond aan de afwas,maakte nog grapjes tegen mijn zus.Terwijl ze zich boven even ging omkleden kwam ze na enkele minuten naar beneden en vond haar man op de grond,het water liep nog uit de kraan,dus het moet zeer plotseling gegaan zijn. Hij.reageerde niet eens meer.De Mug was snel ter plaatse en men begon met de reanimatie,helaas tevergeefs.Hij zonk in een diepe coma en is dinsdag 4 oktober jammer genoeg overleden.Hoe is dat in ´s hemelsnaam mogelijk denkt men dan,nog zo jong en tevreden met zijn pensionering,nog allerlei plannen makend. Er waren totaal geen voortekenen van een naderend hartinfarct .Hij was wel een echte kettingroker en volgens mij werd dat zijn dood.
K.V.Mechelen en zijn sigaretten dat was voor hem het voornaamste.
Adieu Richard,tot in het hiernamaals !
Vorige week vrijdag 30 september kreeg mijn schoonbroer een hartstilstand.Zo maar,hij stond aan de afwas,maakte nog grapjes tegen mijn zus.Terwijl ze zich boven even ging omkleden kwam ze na enkele minuten naar beneden en vond haar man op de grond,het water liep nog uit de kraan,dus het moet zeer plotseling gegaan zijn. Hij.reageerde niet eens meer.De Mug was snel ter plaatse en men begon met de reanimatie,helaas tevergeefs.Hij zonk in een diepe coma en is dinsdag 4 oktober jammer genoeg overleden.Hoe is dat in ´s hemelsnaam mogelijk denkt men dan,nog zo jong en tevreden met zijn pensionering,nog allerlei plannen makend. Er waren totaal geen voortekenen van een naderend hartinfarct .Hij was wel een echte kettingroker en volgens mij werd dat zijn dood.K.V.Mechelen en zijn sigaretten dat was voor hem het voornaamste.Adieu Richard,tot in het hiernamaals !

laurent heeft op gereageerd

ik kreeg hartritmestoornissen ik voelde me niet goed en werd naar het ziekenhuis gebracht

ik kreeg daarna 8x een ander medicijn voorgeschreven tegen hartritmestoornis en kon ze allemaal niet verdragen werd er ziek van

nu neem ik niets meer en het gaat tot nu toe goed

kan ik dat nog terug krijgen en is dat gevaarlijk ,kan ik er aan doodgaan?

pakli heeft op gereageerd

Stres, koffie, roken, alchohol zijn de triggers. Ik kamp al 3 jaar met stoornissen en ik leef nog ;-) maar komt het terug laat je voor de zekerheid verwijzen naar een cardioloog. Je krijgt een kastje voor 24 uur, een hart echo en daar kunnen ze veel op zien, bloed wordt geprikt! Is er geen afwijking dan zal je het in je voeding/drinken en nakijken hoe hoog je stress level is, koffie is de grootste boosdoener drink niet meer dan 3 en tja roken is ook niet gezond. Maar als de uitslagen goed zijn geeft je dit ook meer geestelijke rust, en hoe erg de situatie van adremjoh is beschrevene en is ervaren, zegt niks over stoornissen. Ik maak bijv extra hartslagen aan, en af en toe neemt hij een run, hoe rustiger je blijft en leert om te gaan des te beter het gaat. Als je bloeddruk en choresterol gehalte goed is dan is dit een hele goede zaak. Overkomt je dit weer door laten verwijzen voor testen en je niet bang laten maken door goed bedoelde verhalen. :-)

koekedoos heeft op gereageerd

ik heb ook stoornissen,een kastje voor 24uur,naar de cardioloog geweest voor een hart echo.alles was normaal,gewoon dat mijn hart een slag dubbel slaagt en stress en zenuwen vermijden,welk omstandigheid ook.bloddruk is goed en de chorestorol is ook goed.maar ik ben nog jong en heb 2jonge kindjes.probeer maar eens kalm te bliijven.toch heb de schrik om niet wakker te worden als ik 's avonds ga slapen.

bertels heeft op gereageerd

Op 55-jarige leeftijd, nu 17 jaar geleden, kreeg ik een hartaanval; een klontertje bloed ging de verkeerde weg op. Met de nodige medicatie had ik al die jaren geen problemen. Bij de laatste controle, begin mei, stelde men een behoorlijke achteruitgang vast.Na een kathederisatie kwam men tot de vaststelling dat de pompfunctie drastisch verminderd was en dat er behoorlijk wat hartritmestoornissen waren. Ik ga nu een stent ingeplant krijgen en er werd andere medicatie voorgeschreven, Amiodarone.Half juli moet ik op kontrole en indien de ritmestoornissen blijven zoals nu moet er hoogstwaarschijnlijk een defibrillator ingeplant.

Wat, ook volgens de behandelende arts, zeer verwonderlijk is, is het feit dat ik al die jaren probleemloos heb kunnen sporten; volleybal en badminton, beide erg intensief.(Mag ik nu helemaal niet meer) Bij de laatste inspanningsproef fietste ik nog 230 Watt. Hoe is het dan mogelijk dat ik geen klachten had ??

Heeft iemand ervaringen met zo'n defibrillator en met Amiodarone ?

Zie onderwerpen van de redactie van e-gezondheid
PUBLICITÉ
{ } { }