Beste,Ik ben 43 jaar en onlangs werd er artrose vastgesteld in de nekwervel. Aangezien ik altijd veel gesport heb (voetbal fitness, vechtsporten,..) dacht men dat ik in eerste instantie het verschot( rechts kijken was vel moeilijker dan links+verstijving/pijn bovenaan de nek, net onder schedel) had in de nek door het boksen (klassiek boksen). Na kine en Biofenac bleven de klachten tot op het moment dat ik op mijn werk (bureaujob) de nek stevig blokkeerde, dit trouwens na een slapeloze nacht door pijn. Na een CT scan werd er artrose vastgesteld. Om zeker te zijn dat het niet door het boksen kwam werd er ook een scan genomen met een inspuiting om de bloedvaten op te lichten, maar daar was niets mis mee. De verstijving/pijn in het 'putje' van de schedel bovenaan de nek komt vooral als ik een tijdje naar beneden kijk (vb met papieren bezig ben, krant,..). Rechts kijken gaat wel veel beter. Dus de vraag is natuurlijk of dit de oorzaak eerder te zoeken is bij mijn job (verkeerde houding,...) Ondertussen besef ik ook dat boksen zeker geen optie meer is. De vraag is wel welke sporten zijn nog mogelijk en is vb slagen op een bokszak nog wel een optie (vanwege eventuele schokken,..)Ik heb ook ergens gelezen dat een voedingssupplement waar vb iets in zit van schaaldieren zeker niet slecht is, maar is dit echt zo? Ik heb inspuitingen in de nek gehad en diazepan als medicatie gekregen ook om beter te slapen. Dat laatste moet ik nog even doornemen. Ik heb wel begrepen dat bewegen zeker een must is.Iemand tips aub ?
Eerste onderwerp hernemen