PUBLICITÉ

Vijf snelle technieken om zen te blijven door de ademhaling

Gepubliceerd op 28/10/2003 - 00h00
-A +A

De ademhaling is een van de geheimen in succesvolle stressbeheersing. Merk op hoe snel en kort die is als u bang bent of onder stress staat. En omgekeerd, hoe ze dieper en trager wordt naarmate u meer ontspant.

PUB

In de wagen, achter het stuur

Duur: 1 à 2 minuten.Oefening: Druk uw hoofd tegen de hoofdsteun. Adem goed en diep in door de neus. Adem zachtjes uit door de mond en buig het hoofd daarbij naar de rechterschouder. Doe hetzelfde aan de linkerkant. Doe deze oefening meerdere keren na elkaar.Voordelen: om zich te ontspannen in de file.

Vóór u naar een examinator of uw werkgever gaat

Duur: 5 minutenOefening: Sociaal-psycholoog Gilbert Garibal raadt de "houding van de duttende koetsier" aan: "Ga zitten, buig voorover met de ellebogen op de bovenbenen en laten beide handen tussen uw knieën hangen. In deze houding sluit u de ogen en concentreert u zich op het openen en sluiten van uw stemspleet, op het ritme van uw ademhaling. "Voordelen: U zal heel snel voelen dat uw strottenhoofd minder gespannen is. Ontspannen, minder gestresseerd en met een heldere keel kan u de persoon die tegenover u staat moeiteloos het hoofd bieden.

Gepubliceerd op 28/10/2003 - 00h00
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUBLICITÉ
Lees ook
Weet u hoe u moet ademen via de buik? Geüpdatet op 21/10/2008 - 00h00

We ademen natuurlijk dankzij onze longen! Maar we vergeten te vaak dat bij de ademhaling heel wat spieren komen kijken. Een van die spieren is het middenrif, en dat kan ook door de buik aan het werken worden gezet. En net v ia de buik ademhalen heeft...

Ontspannen in tien minuten Gepubliceerd op 08/05/2017 - 09h51

Hebt u een slechte dag gehad of was de dag net supergoed en slaan uw gedachten op hol? Lukt het niet om u te concentreren? Met de onderstaande oefeningen vindt u in tien minuutjes uw concentratie terug!

Drie oefeningen om vol energie de dag te starten! Gepubliceerd op 10/04/2017 - 15h38

Hier enkele simpele bewegingen om de dag te beginnen in topvorm! Slechts tien minuten om uw lichaam soepel te maken en vol energie te proppen. Begin door de oefeningen een keer op drie dagen te doen, dan een keer op twee dagen en tenslotte alle dagen...

Meer artikels