PUBLICITÉ

Train uw triceps en durf een slip-over aan te trekken

Gepubliceerd door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 24/08/2009 - 00h00
-A +A

Als onze biceps al werken, dan is het dat meestal door onze dagelijkse bezigheden zoals boodschappen dragen. Onze triceps daarentegen worden stiefmoederlijk behandeld. Het resultaat: onze armen zien er mottig en weinig esthetisch uit, vooral als we een slip-over dragen. Met de volgende oefeningen kunt u uw triceps versterken en kweekt u spieren!

PUB

Oefening nr. 1 voor gespierde triceps: Zittend met halter


Ga zitten, de rug mooi recht. Neem in één hand een halter, breng uw bovenarm tot tegen uw oor en plooi uw voorarm boven uw hoofd en lichtjes naar voren gericht. breng nu langzaam de onderarm naar boven tot hij helemaal gestrekt is. De bovenarm mag niet bewegen. Doe aan weerskanten twee reeksen van 15 oefeningen.

Oefening nr. 2 voor gespierde triceps: Liggend op de rug onder de baar


Ga op uw rug liggen, breng uw - lichtjes geplooide - benen naar uw borst en kruis ze. Neem de baar vast met uw handen ter hoogte van uw schouders en breng uw armen loodrecht naar het plafond. Laat uw onderarmen lichtjes naar uw voorhoofd toe doorzakken en strek ze dan weer. Uw bovenarmen mogen niet bewegen en blijven in een verticale houding. Alleen uw voorarmen bewegen.
Doe twee reeksen van 15 van deze oefeningen.
Als u geen baar hebt, kunt u deze oefening ook doen met in elke hand een halter.

Gepubliceerd door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 24/08/2009 - 00h00
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUBLICITÉ
Lees ook
Mooie gespierde armen Gepubliceerd op 16/02/2017 - 19h26

Een specifiek programma om zowel de binnenkant van de armen als de triceps gespierder te maken! Minstens 3 maal per week uit te voeren gedurende 2 maanden om zo snel mogelijk zichtbaar resultaat te verkrijgen. 1 tot 2 keer per week erna om uw mooie v...

Een droomboezem in 3 oefeningen Geüpdatet op 04/01/2010 - 00h00

U wil een droomboezem... maar denkt u daarvoor een voorgevormde beha nodig te hebben? Eigenlijk zijn in dit geval een paar gewichten even nuttig. Hier zijn drie oefeningen om uw borsten te verstevigen en om ze een mooie vorm te bezorgen.

Dijen zonder cellulitis, het is mogelijk! Gepubliceerd op 25/06/2013 - 11h53

De spieren in onze dijen zijn belangrijk, dus we moeten ze onderhouden. Deze oefeningen helpen bovendien om naast uw dijen, ook uw knieën te versterken en vorm te geven. Doe deze oefeningen wekelijks 3 tot 5 keer om tot zichtbare resultaten te komen....

Meer artikels