Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Staart / heiligbeen advies gezocht

Gepubliceerd door op 24/06/2014 - 12h53
PUB

Hallo,Ik ben een man van 49 jaar en heb veel last van mijn rug door versleten tussenwervels. Heb al denervaties van de facetgewrichten gehad daardoor is de rugpijn veminderd.  Ik heb sinds een 6 tal maanden enorm veel last van mijn staart- of heiligbeen.  Het is vooral als ik in/uit mijn bed moet of als ik ga zitten en opstaan.  Ik heb al ontstekingsremmers genomen gedurende lange tijd, en ik neem chronisch al 2 maal 50 mg contramal tegen de lage rugpijn.   De pijn die ik aan mijn zitvlak heb is chronisch (wil niet weg gaan) en ik vraag mij af wat de oorzaak en eventuele therapie zou kunnen zijn.  De prof Fysische geneeskunde in het UZ Leuven hoorde het persies in Keulen donderen als ik hem daarvan sprak.  Tot nu toe is er NOG GEEN ENKEL ONDERZOEK naar gedaan wat ik juist heb. De dokters kijken er naar alsof ik  prietpraat vertel.Ik denk dus dat ik een aantal dokters en klinieken (eventueel alternatieve) zal moeten aflopen eer iemand mijn probleem erkent, en dan eventueel een methode heeft om er mij van af te helpen. Iemand die raad weet ?   Lotgenoten ? Dank bij voorbaat. 

Fout melden

X
Antwoorden
Annelies11 (niet gecontroleerd) heeft op gereageerd

Ik heb ongeveer hetzelfde als u en nog steeds pijn na denervaties.

Op dit moment loop ik bij een chiropractor en de pijn neemt af.

Misschien een tip voor u.

Spinnetje heeft op gereageerd

Bij mij stond mijn staartbeen heel ver achteruit ipv naar onder. Dat kwam door een val maar na de rontgenfoto's zei de hiuisdokter mij dat het waarschijnlijk altijd zo gestaan had( dus aangeboren). Ik ben dan naar een osteopaat geweest en zij heeft mijn staartbeen terug in de juiste stand gekregen dwz dat het niet aangeboren was want anders zou ze het nooit hebben kunnen manipuleren. Dit is een beetje een ambetant gevoel maar pijn doet het niet.Door de manipulatie heb ik nog enkele dagen beetje pijn gevoeld maar daarna was ik er van af. Dit is wat ik je wil meegeven. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 

poletje heeft op gereageerd

Hallo ,

Ikzelf heb staartbeen pijn vanaf mijn 15 jaar en komt doordat iemand mijn stoel wegtrok als ik wou gaan zitten en daardoor op mijn achterste  viel op mijn staartbeen dus waardoor het gekneusd is en zodoende zit ik altijd op een kussen want kan moeilijk op hard oppervlak zitten .

Er is geen behandeling voor volgens dokter , hopelijk krijg jij links of rechts toch een oplossing voor je probleem ! Wens je alvast het beste ermee en sterkte .

Ben ondertussen 80 jaar ! en moet er mee verder !

groetjes ...Paula

hgwells heeft op gereageerd

Dag allemaal. Bedankt voor de antwoorden.

Ondertussen heeft een professor in UZ Leuven een dubbelzijdige chronische ontsteking aan het SI gewricht kunnen vaststellen.  Ik heb nu juist 2 infiltraties in het SI gewricht gekregen en dat ziet er veelbelovend uit !  Een paar dagen later en de pijn is al met 90% verminderd !  

Hopelijk gaat het hier helemaal mee weg.  Indien niet kunnen ze altijd nog een denervatie van het SI gewricht doen. 

Good luck !

Stefanie1973 heeft op gereageerd

Hallo, 

Wat jammer dat je nog geen hulpmiddelen of oplossingen hebt gevonden.....ik zou je aanraden blijven zoeken, niet opgeven.

Ben zelf een rugleider en ik heb veel baat gehad bij Dr Bockx in Brussel ( wel erg lange wachttijden )

Verder hielpen de medicijnen mij echt niet .....een betere houding heb ik aangeleerd bij de kine en verder doe ik nu reeds 2 jaar Functional Training en dit heeft me geholpen om mijn rugpijn leefbaar te houden......

Grts en succes!

PUBLICITÉ
{ } { }