Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

sipralexa

Gepubliceerd door op 23/11/2012 - 15h46
PUB

ik neem sipralexa sinds gisteren exact een week , ik ben begonnen met 5mg ik ben er enorm ziek van geweest van donderdag tot dinsdag zeker in bed gelegen. zoals afgesproken met de psyhiater ben ik gisteren met 10mg begonnen , deze nacht ben ik moeten opstaan doordat ik mij niet goed voelde , dit ging gepaard met snel kloppend hart , snelle adem , beven , trillen en mijn gezicht vooral de kaken dan zagen enorm rood , mijn rug voelde enorm branderig aan precies of ik in brand stond , alles is overgegaan na een 4tal uur , enkel de branderige rug is gebleven en vriend heeft gekeken en zitten kleine rode puntjes echt niet groot maar ik voel het wel enorm. heb geen jeuk enkel zo da branderig gevoel . een jaar geleden heb ik ook sipralexa genomen en ik had dit allemaal niet sinds week opnieuw opgestart wat zou dit kunnen zijn . mvg 

Fout melden

X
Antwoorden
nachtwaker (niet gecontroleerd) heeft op gereageerd

Hey, ik neem al jaren Sipralexa. Doordat ik pijnpatiënt ben overlappen bepaalde medicaties mekaar soms en ik had het gevoel dat Sipralexa niet meer goed werkte (werd opnieuw depressief) Dus ben ik het apart beginnen slikken 'smorgens zonder de pijnstillers enz er bij.

Ik ben zoals jij blijkbaar heel gevoelig aan medicatie, want het was net alsof ik die medicatie terug voor het eerst slikte.  Rode kaken en warm, zweten heb ik wel, en ook lichte uitscheiding in de borsten, énorm misselijk, maar ook mentaal misselijk - ja ik noem dat zo maar dat is eigenlijk enorm in de war zijn en in je bed moeten blijven, bibberen ook, koud dan weer warm, ik heb wel jeuk, en soms prikkende ogen (ik denk dat het droge ogen zijn, te weinig traan).  Ik heb een rare reactie gemaakt op een medicijn voor trage schildklier na 3 dagen klopte mijn hart nog als gek en ben ik naar de spoed gegaan het klopte 2x snel, 1 keer heel hart, en toen sloeg het gewoon een slag over - volgende keer zou ik zo lang niet meer wachten en misschien doe je dat best ook niet.

Heb je contact opgenomen met de psy daarover ?  Ik heb ooit aan de psy dat verteld van die lichte uitscheiding van melkachtige vloeistof en ze zei dat dit niet kon en stuurde me naar het ziekenhuis voor een MRI om te zien of die prolactieklier niet gegroeid was. Ze wou mij  niet geloven, jaar daarna stond het als bijwerking vermeld op de bijsluiter.
Dus je ben misschien niet de énige daarmee....

neintje heeft op gereageerd

Ik neem nu zo'n 5 dagen sipralexa en moet zeggen dat ik vanaf dag 2 verschil voelde.Ik verwachtte me er helemaal niet aan en had me neergelegd bij het feit dat ik me nog zeker en week of 2 op z'n minst depressief ging voelen.Ik heb wel wat lichte bijwerkingen zoals ;heel moe,slecht slapen,gevoelige ogen,soms even overactief(een paar uur),misselijkheid en honger.Maar geestelijk voel ik me sterk en daarom kan ik wel leven met de bijwerkingen.Ik neem 5 mg en ben van plan het niet op te drijven zolang het kan.Nog een heel raar verschijnsel;mijn jeuk is weg!Ik was al een half jaar aan het sukkelen met verschrikkelijke jeuk over heel mijn lijf;de drs waren mij helemaal binnenste buiten aan het keren en vonden niet direkt iets.Vanaf de eerste dag dat ik dit nam was mijn jeuk weg?Heel raar en eigenaardig maar ik ben toch blij met dit resultaat want het was echt om zot van te worden die jeuk!Ik ben er dus content van van deze ad!

katjes heeft op gereageerd

katje

Ik ben in een tijdspanne van 3 maanden langzaam overgeschakeld van Prozac naar  sipralexa en ben er heel tevreden over. Door de geleidelijke overgang heb ik van bijwerkingen geen last gehad.

chocolade heeft op gereageerd

ik neem Sipralexa 10 mg al 5 jaar. opstart was 2 weken 5mg smorgens, en dan ben je een uurtje misselijk, na 2 weken verhoogd tot 10 mg , terug een week lang een uurke misselijk. sindsdien perfect. behoud van libido is een voordeel. andere AD onderdrukken dat naar verluidt. Ben 7 kilo bijgekomen , omdat het voldaan-gevoel volledig onderdrukt wordt. dus ik blijf eten. ik voel me wel goed ermee .

jantje2 heeft op gereageerd

goeimorgen ,ik heb van een dokter het advies gekregen om sipralexa te nemen . graag jullie reactie hierop . straks moet ik ook naar een communiefeest . ken daar onzeker over en weet niet of ik zal gaan . ook een mening hierover graag .

jantje2 heeft op gereageerd

goeimorgen katje , ik sta op het punt sipralexa te nemen op advies van mijn dokter ; maar heb er mijn twijfels op of dit wel echt ga werken . straks moet ik ook naar een communiefeest maar twijfel om te gaan ook door ..... ? graag ook een mening

skirtyfreakje heeft op gereageerd

Beste mensen, ik ben chronisch depressief! In het beginstadium heb ik ook (op doktersvoorschrift) verschillende soorten antidepressiva uitgeprobeerd met alle bijwerkingen er op en er aan. Niks bleek effecient te zijn. Tot ik EFEXOR voorgeschreven kreeg (kan in dosissen van 37,5/75/150 mg). Je hebt er ook de RETARD vorm in (spreiding van het geneesmiddel over de dag! Momenteel neem ik 1 capsule van 75 mg RETARD 's middags en ik voel mij KIPLEKKER! Geen bijwerkingen, optimistisch, 'anti'- depressief, rustig, werklust, slaap zeer goed, eet zeer goed, ...kortom VOOR MIJ is dit het JUISTE middel! Maar dit is afhankelijk van persoon tot persoon! Ik heb ook al van anderen gehoord dat zij Efexor niet kunnen verdragen, dus... mss. even raad vragen aan je arts of psychiater en een periode opstarten aan een lage dosis... en zo na enkele weken verhogen tot het gewenste effect er is? Hopelijk helpt het... Veel succes alvast!

nanco heeft op gereageerd

Neem sipralexa (10 mg) nu al paar weken.  Negatieve gevoelens en het down gevoel worden inderdaad onderdrukt. Ook last s'morgens van misselijkheid en ook al weken last van buikloop wat echt uitputtend is.  Nu iets bijgekregen voor mijn darmflora te verbeteren, niet dat het echt helpt.

Student heeft op gereageerd

Ik ben studente en nam sipralexa omwille van faalangst en controledwang wat studies betreft. Ik kon die pilletjes helemaal niet verdragen, ik werd wakker met een tollend hoofd midden in de nacht en had troebel zicht, overgeven, misselijk. Na 3 pilletjes ben ik gestopt, ik zou me zelf wel herpakken zonder pillen! Maar een half jaar later bleek ik er zelf niet aan uit te komen en schreef een psychiater mij Prozac voor na vaststelling van dwangneurosr'e. Ik heb me lang verzet tegeb pillen, maar sinds ik Prozac neem (nooit enige bijwerking gehad, neem het bij middageten, nadat ik al iets gegeten heb en erna eet ik opnieuw, nu 2maand) voel ik me een heel ander iemand! Ik zit ondertussen in 1e master, ik kan beter relativeren en voel me veel gelukkiger. Ik heb natuurlijk nog steeds stress en wil zaken nog altijd in orde doen, maar niet meer obsessief! Ook mijn familie en vrienden merken een enorme vooruitgang en zijn dolgelukkig! Bij deze raad ik mensen die Prozac voorgeschreven kregen aan naar hun arts te luisteren. Vele groetjes, moed en doorzetting!

poezewoef heeft op gereageerd

Hey. Ik heb sinds maandag ook sipralexa gekregen wegens faalangst en overdreven stress. Ik neem het nu 3 dagen in en voel me er niet zo goed bij. Ik ben vooral misselijk en wordt er zo loom van, alsof er van bovenaf op mijn schouders geduwd wordt en ik niet meer kan rechtstaan. Ik ben ook studente en krijg de pillen om beter met stress te kunnen omgaan. Wat denken jullie? Dat ik beter het een paar weken afwacht? Of dat ik de dokter bel en meld dat ik me er niet goed bij voel?

Danku. Brenda

PUBLICITÉ
{ } { }