Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Proteïnedieet?

Gepubliceerd door op 27/04/2013 - 14h19
PUB

Mijn echtgenote heeft in haar leven reeds verschillende diëten gevolgd, waaronder ook een proteïnedieet. Hiervoor moest ze zich een hoop producten aanschaffen, en het hier mee doen. Ik herinner me o.a. nog de omelet (een zakje afschuwelijk smakend poeder) en een soort chocolade die niet te vreten was. In het kort: geen wonder dat het niet vol te houden was.Nu wil het toeval dat ik sinds 1,5 jaar aan powertraining doe (je weet wel, met zware gewichten zoals bodybuilders), maar ik wil het even niet over sport hebben (je verbrandt hiermee trouwens minder calorieën dan men zou denken).De voeding die hier bijhoort is echter belangrijker: dit is ook een soort proteïnedieet (want het zijn proteïnen die je spieren opbouwen). Alleen véél lekkerder dan wat mijn echtgenote at. Ik eet zelf zo'n 2.500 kilocalorieën per dag (ook wanneer ik een paar dagen of zelfs weken niet kan trainen), en ik BLIJF AFVALLEN! Ben begonnen toen ik 71,5 kg woog, en zit nu onder de 65 kg. Vetpercentage is 14%! En ik eet trouwens 6 keer per dag.Natuurlijk probeer ik zo weing mogelijk vetten en suikers te eten (je moet een DOEL voor ogen hebben).Die 'proteïnepoeders' voor bodybuilding en sporters heb je natuurlijk in alle soorten: er zijn er met slechts 20% proteïne (die dienen om 'massa' aan te kweken), maar het soort dat ik gebruik bevat meer dan 80% proteïne. In de handel vind je die meestal onder de naam 'Pure Whey'. Zijn trouwens meestal lekker zoals ik al zei, en je kan ze ook in verschillende smaken krijgen: vanille, banaan, chocolade en aardbei. Ik koop mijn spul via een Nederlandse website - de goedkoopste. Al bij al kost mijn dieet niet meer dan wat men normaal zou uitgeven.Wil je meer weten over mijn volledig dieet, reageer dan. Ik kan hier niet alles in 1 keer uitleggen.

Fout melden

X
Antwoorden
Kipling heeft op gereageerd

Dat de proteine"zakjes" van mevrouw niet te vreten waren ?? Ik heb er hier die hééél lekker zijn en zelfs precies chocomousse zijn : ik doe er soms een eiwit met de machine geklopt bij en dan heb ik een hééél lekker volume lichte chocomousse... en soms doe ik een chocoshake als in de McDonnald ...en lekker Ook mijn pannenkoeken zijn lekker en véél minder gevaarlijk dan de 80% preparaten die de bbuilders slikken .... Dus de echtgenote moet het gepaste product zoeken en dan valt dat nog allemaal mee   Succes alvast aan beiden

Ree. heeft op gereageerd

Ik had het wel degelijk over proteïnen, eiwitten dus. Een mix van verschillende eiwitten in poedervorm, aangevuld met vitamines en mineralen... Niet te verwarren met "gevaarlijke producten die bodybuilders slikken".

etak heeft op gereageerd

Proteinen die het lichaam extra krijgt verkorten ons leven, is zoals wat cerosine bij je brandstof van je wagen gieten, deze zal harder rijden maar vlugger verslijten....

Wetenschappers hebben dit bewezen, spijtig, ben ook een man...

Groeten

Philip Van Cleemput

Ree. heeft op gereageerd

...terwijl andere wetenschappers dan weer zeggen dat een teveel aan koolhydraten tegenover eiwitten, het lichaam teveel insuline doet aanmaken, wat voor veroudering zorgt. De algemene concensus is dat een verhouding van 1 gram eiwitten tegenover 2 gram koolhydraten ideaal is om de insulinespiegel op gezond niveau te houden. Ook het spreiden van maaltijden over 5 tot 6 kleinere porties per dag (in plaats van 3 grotere met 5 à 6 uur ertussen), draagt hiertoe bij. We consumeren dus bijna allemaal teveel koolhydraten, verbranden die niet genoeg en worden massaal obees. Dit is geen sprookje, elke diëter weet dat.

We hebben in ons lichaam zo'n 20 soorten aminozuren, die de bouwstenen zijn van alle proteïnen in ons lichaam. 11 daarvan zijn essentiële aminozuren die we niet zelf kunnen aanmaken en dus moeten consumeren.

De enige 'contra' die ik op het web tegenkwam, was er één die het had over dierlijke eiwitten van industrieel gekweekte dieren, en dan ging het hem eigelijk alleen over het gevaar van de medicatie en hormonen die in het weefsel van die dieren opgeslagen zijn (bij mijn weten toch alleen in de lever). Verder draaide de auteur het verhaal meer en meer in een GAYA-achtige toespraak, tegen de omstandigheden waarin die dieren geslacht worden. Bedenkelijk.

Anderzijds heb je dan recentelijk ook weer een paar 'nutty professors', die eiwitten blijken te hebben ontdekt, die althans bij muizen, de leeftijd met 30% doet verhogen.

Ik kan alleen concluderen dat elk voedingspatroon of dieet zijn voor- en tegenstanders heeft. Oud worden is en blijft volgens mij toch vooral een genetisch gegeven. Dokter Lecompte ging toch ook meer dan honderd jaar oud worden...

LADY-DUTCH heeft op gereageerd

ja wil erg graag iets meer weten... 

wil gewoon erg graag een kilo of 6 tot 10 kwijt een iets strakker lijf... ben echter wat ouder maar ga er van uit dat dat juist voor mijn lijf goed is... 

sport uiteraard wandel stevig loop hard en ga vaak rondje op race fiets 

werk er dan ook nog maar even bij dat hoort ook 

Ree. heeft op gereageerd

Dit de basis van het "dieet" dat ik volg:

Ochtend: 1 glas water na het opstaan (brengt je spijsvertering op gang, terwijl er eigenlijk niks te verteren valt - zo verbrand je al wat).

1 uur later: 1/2 liter halfvolle melk, havermout, 2 eieren, 2 scheppen proteïnepoeder. Hierbij ook nog wat chia-zaadjes en gemalen lijnzaad voor de spijsvertering.

Voormiddag: 1/2 proteïneshake (2 scheppen proteïnepoeder, 1 ei, 1/4 liter halfvolle melk. Ook nog 1 vrucht (banaan, kiwi, appel).

Middag: 2 boterhammen (2 sneden meergranen- of volkorenbrood) met hiertussen kippenwit met kruiden, kaas of wat dan ook veel proteïnen mag bevatten).

Namiddag: shake en fruit idem als voormiddag.

Avond: 1/2 bord groenten, 1 middelgrote aardappel en 1 goed stuk vlees. Zeker 4 x kip of kalkoen per week.

Laatavond: magere platte kaas of yoghurt (beide met alweer 1 schpje proteïnepoeder erbij) of tonijn in eigen nat. Drank: japanse groene thee en/of maté thee.

Doorheen de hele week: om de 2 dagen multivitamines. In ieder geval minstens met magnesium, B-complex, Omega 3. Dagelijks 18 Chlorella-pilletjes.

In totaal kom ik momenteel op zo'n 2.400 Kcal. Die pas ik aan zoals ik wil door gewoon de porties te verkleinen of te vergroten. Zoals je ziet: alleen de hoogstnodige koolhydraten. Ik eet natuurlijk wel in functie van mijn lichaamsbeweging: 3 x per week powertraining (500 Kcal per training; 1 x per week wandelen (plusminus 25 km aan 6 per uur = 1.400 Kcal).

Ik eet ook wel eens een ijsje en frieten, enz. maar dan slechts sporadisch.

Nog een tip als je wil vermageren: bij het diëten zal je lichaam uit alle macht proberen haar strategische vetreserve te behouden: hoe minder je eet, hoe trager je metabolisme gaat draaien. Typisch bij een dieet is, dat je na een week niet meer lijkt af te vallen. Breng je lichaam 'in de war" door 1 dag per week veel te eten, en 1 dag te vasten (slechts 500 Kcal). Die onregelmaat krikt je metabolisme weer op.

Succes!

Bodycoach Candy heeft op gereageerd

Ik zelf gebruik en verdeel ook proteineproducten en die zijn idd HEEEEEEL lekker. 

Die ommeletten zijn natuurlijk niet identiek aan een echte, traditionele ommelet!! maar als je een beetje creatief bent, dan kan je dmw groenten toevoegen en bijkruiden, heel lekkere dingen maken.

Een goede begeleiding is ook zeer belangrijk!!!
Mensen komen wekelijks op consult en krijgen van alle tips mee.

niesjeNiesje1 heeft op gereageerd

Waar is dit verkrijgbaar

is dit onder begeleiding

wat is de kostprijs

Fhoebe heeft op gereageerd

Beste,

ja wil eens meer weten over dit dieet en met welke produkten en waar koop je ze? 

Met vriendelijke dank 

liefs, Els 

[email protected]

marc.p heeft op gereageerd

Beste,

Sinds 10 dagen ben ik bezig met een proteine dieet en die producten zijn niet te vreten, behalve de drankjes van oplospoeder. Ik heb dan ook interesse in die "Pure Whey". Waar kan ik dat vinden en tegen welke prijs?

Dank bij voorbaat voor uw antwoord.

[email protected]

PUBLICITÉ
{ } { }