besteIk ben een half jaar geleden gestopt met roken, met als nadeel dat ik 10 kilo ben bijgekomen. Ik voel mij echt niet goed in mijn vel, waardoor ik meer ga eten omdat ik een emotie eter ben. Waardoor ik mij nog slechter voel. Waardoor ik een hekel krijg aan mijzelf.Kan iemand mij helpenIk zit echt in de knoop met mijzelf.alvast bedankt
De momenten dat je vroeger een sigaret opstak vervang je nu met een vol glas plat water. Achter elke hap eten wacht je even tot je de volgende hap neemt. Als je gaat winkelen zorg ervoor dat je dat steeds doet met een volle maag. Zorg ervoor dat je handen bezig zijn en je gedachten ergens anders op gericht zijn dan eten. Kijk zo min mogelijk naar programma's over eten en spoel reclame over snoep en eten door. Beweeg zo veel mogelijk, op den duur wordt dat je verslaving want de ene verslaving wordt altijd vervangen door een andere verslaving, dan kan je best zorgen dat de volgende een gezonde verslaving wordt. Je zal merken dat je op den duur snakt naar een glas water en zelfs nog lekker gaat vinden ook en die beweging zal je op den duur ook met plezier nemen. Veel succes en je zal zien het zal wel lukken, langzaam maar zeker.
Sorry ik ben ook gestopt met roken en in begin maar 3 kilo bijgekomen, suikervrije snoepjes , meer bewegen en veel groenten en fruit, gezond eten, en ik zit gewoon terug op gewicht.Met meer bewegen bedoel ik wandelen, fietsen, dus auto laten staan. Veel succes!