Op 27 februari 2013 heb ik een zware hersenoperatie ondergaan waarbij een goedaardige tumor is verwijderd uit de kleine hersenen. Ik ben 6 uur onder narcose geweest. Het letsel is helemaal genezen maar nu 1 jaar later ben ik nog steeds moe en kan moeilijk inslapen. Ben in september dan half time gestart, werkte voordien fulltime, maar heb dit maar 3 wweken vol gehouden. Reeds meerdere malen bij de huisarts geweest, bloed getrokken en steeds is alles in orde. Ik begin een beetje moedeloos te worden en wil me graag terug goed voelen. Komt dit nog door de narcose, of de energie die de hersenen nog nodig hebben om daar binnen alles terug op orde te krijgen? Wie weet hoe ik dit kan oplossen (eventueel alternatieve methoden)?
Beste,
Begin 2013 heb ik een zware hersenoperatie ondergaan als gevolg van een kwaadaardige tumor. Sindsdien heb ik hetzelfde probleem. Ik kan slapen, slapen en nog eens slapen. Eerst dacht ik dat het een gevolg was van de chemo, maar deze is al een tijdje afgelopen. Het is wel zo dat ik anti-epileptica slik. Dit heeft zeker een invloed op de zaak.
Ik kan u zeggen dat ik gemakkelijk 15 uur per dag slaap. Als ik een dag 'zot' doe, dan moet ik het de dag nadien bekopen: dan gaat het om echte slaapmarathons van gemakkelijk 20 uur.
Ik vrees dat het simpelweg een gevolg is van de operatie en dat de wetenschap geen oplossing voor het probleem heeft. Het valt me op dat de heren doktoren wat afwijkend zijn betreffende dit specifieke probleem.
Ik wens mezelf succes want 26 februari volgt een tweede operatie. Daarnaast wens ik u ook succes in het zoeken naar antwoorden en dat de zaak voor u toch nog ten goede veranderd.
jr
Beste, ik ben ook door dit soort operatie gegaan begin januari dit jaar. De goedaardige tumor is slechts met +/- 30 procent verwijderd. De rest is 'onopereerbaar'.
Nu 5 maanden later heb ik eveneens een enorm gevoel van volledige uitputting, ik heb een slechte slaapkwaliteit, nooit het gevoel eens goed uitgerust te zijn. Ik word er ook moedeloos van ik zou me ook graag terug 'zoals vroeger' willen voelen.
Ik heb het werk halftijds hervat en dat maakt het nog erger.
Ik weet me hier ook geen raad mee, de neurochirurg geeft me vage of domme antwoorden op mijn vragen.
Mijn vraag is dus ook : kan iemand hier goede raad geven, waar naartoe ? Bij wie ? wat kan men innemen ?
Alle tips zijn welkom !
Beste mensen,
Hebben julle al gehoord over het drinken van Aloë Vera? Ik heb hier zelf heel goede ervaringen mee. Ben er onder andere zelf energieker door geworden. Miischien dat dit voor jullie ook een uitkomst kan bieden?
Hallo Nesje83,kan u me zeggen waar men drinkbare Aloe vera kan kopen aub?
Groetjes Tinne
Hoi, altijd goed om te lezen dat het nodige is verwijderd. Zelf heb ik in 1998 een hele andere operatie gehad, nl een cyste in de buik. Ik werd midden in de nacht geholpen. Ik weet nog dat de narcose heel snel is ingebracht en ik gilde het uit van de pijn. Het leek of mijn arm van binnenuit verbrand werd. Vanaf die tijd, dus 1998, heb ik mega veel last van slaapproblemen. Ik ben niet bang voor narcoses, wat als eerste wordt verondersteld door doktoren. Bij een neuroloog geweest en die concludeerde dat ik onrustige benen had, exact die periode dat ik naar toilet moest. Ik geef nog steeds de schuld aan die narcose in 1998. Maar zoals bij de meeste gevallen, je wordt niet geloofd. Succes met je verdere zookaktie, ik doe mee.
Groetjes
Marlous uit Haarlem
Voeding speelt ook een belangrijke rol. Wellicht het proberen om suiker links te laten liggen, geen sapjes, brood, pasta, snoep etc. etc. Probeer eens 1 maand paleo te eten. Dit is Vis, Groenten, noten etc. (google maar even op paleo). Op deze manier krijg je ook veel meer energie en fitheid. Eerste week niet, dan voel je je juist beroerd (afkick verschijnselen van suiker).