Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Maagring

Gepubliceerd door op 03/02/2011 - 15h54
PUB

Hoi, ik ben 28 jaar en weeg 123 kg! Ik moet van mijn dokter een 20-tal kg afvallen, en dus ga ik een maagring laten zetten! Heeft er iemand ervaringen hiermee! Gelieve mij hier iets meer over te vertellen! Groetjes Erik!

Fout melden






X
Antwoorden
Mieke11111 heeft op gereageerd

Hoi Erik,

Ik heb dit bij mezelf ook laten doen. Ik was er ruim 44 kilo mee afgevallen maar heb mijn portie misserie er wel door gehad. Ik ben nu dan ongeveer 20 kilo terug bijgekomen, maar wel gezonder.Nu spreek ik alles te samen wel over enkele jaren van verloop. Ik denk dat het echt van mens tot mens afhangt. Ik heb vrienden waar het niet bij helpt, en vrienden die er geen misserie mee hebben.

Groetjes

Indien je er dieper wilt over spreken, [email protected], voeg maar toe dan

Vera heeft op gereageerd

Beste Eric

 

Ik heb al zo'n een 10 jaar een  ring laten zetten.  En ik heb geen echte problemen, wel kan ik tot op heden nog geen brood eten. Dit vervang ik door kleine malse sandwiches of beschuiten.  Vlees kan ook een soms een probleem zijn.  Maar voor de rest heb ik geen problemen.  Wel ben ik rond de 40 kg afgevallen.

Ik ben er tevreden over. Maar zo'n  10 jaar  geleden moesten wij de eerste maanden wel een soort dieet volgen. Veel lopend  voedsel, maar dat  was geen probleem  want ik kon toch niet veel  eten.

Ik ken er veel  die dit ook hebben laten doen en hebben dezelfde problemen als ik maar voor de rest niets, en zijn er blij mee.  Maar ik ken er een paar en die zijn niets vermagerd en hebben last.

Dus probeer en  let in  het begin  op wat je eet, volgens mij lukt het dan wel.

bangerik heeft op gereageerd

halo ik heb zo een 15jaar geleden maagverkleining gahad eerst viel ik af nu ben ik dikker dan ik ervoor woog

Dieetsnelafvallen heeft op gereageerd

Dan gaat het niet om het fysieke maar het mentale aspect. Probeer eerst wat andere dingen voordat je zo een ingreep laat doen. Bijvoorbeeld het Mentale dieet plan.

eclairke heeft op gereageerd

Ik liet twaalf jaar geleden een maagring plaatsen. De eerste twee jaren ging het goed. Ik viel 60 kilo af, maar kon amper nog iets binnenhouden. Ik leefde op twee  potjes olvarit babyvoeding. Al wat niet gemixt was ( vlees , groenten,....) kwam eruit.

Ik had door het vele overgeven slokdarmontsteking in de ergste graad. Maagring moest volledig worden opengezet. Met alle gevolgen vandien.

Meer dan de kilos die eraf waren er weer bij. Achteraf zei de dokter dat het misschien toch niet de juiste ingreep was voor mij.

Ik ken vele mensen bij wie het aleemaal veel gesukkel is en maar enkelen die tevreden blijven over hun gewichtsverlies en weinig hinder ondervinden.

Goed informeren zou ik aanraden.

jan heeft op gereageerd

Ik heb 11 jaar geleden een maagring laten plaatsen.Hij is onlangs dringend moeten verwijderd worden omdat er een scheur in het zakje gekomen was en mijn hele maag zowel als alles in de buurt erg geinfecteerd was. Ook was de ring helemaal vergroeid in de maag.Ik merkte hier helemaal niets van alleen dat ik meer kon eten zonder een weerstand te voelen. Volgens de chirurg was ik er net op tijd bij. Toch grote voorzichtigheid geboden. 

Jaapje heeft op gereageerd

Maagring is het slechtse wat men kan doen, vraag om een maasbypass, werkt uitstekend en weinig complicaties. Ik zou een andere dokter nemen want een maagring wordt bijna nooit meer geplaatst.

 

succes

cricket heeft op gereageerd

Hello,

Ik heb ook een maagring laten plaatsen in 2008 en ben er héél tevreden over, je zal wel veel negatieve verhalen over horen, ik heb hierdoor ook heel lang gewacht om het te plaatsen, maar als het voor jou de goede beslissing is , go for it.  De meeste personen die ik ken die er klachten over hadden hebben meestal de richtlijnen niet gevolgd, er zijn een aantal voedingswaren dat je niet meer kan eten of mee moet oppassen.

Ik kan bijvoorbeeld geen brood, rauwe groeten en hard vlees meer eten.  Bruisende dranken is sowieso slecht en voedingswaren met deeg zoals pizza, pasta gaat ook niet meer.

ik eet beschuiten, soep, puree, vis zonder probleem en ben toen spijtig genoeg te vlug, maar wel 54kg afgevallen op ongeveer 8maanden. ben van maat 52 overgestapt naar maat 38/40, dus supercontent

groetjes

obelix heeft op gereageerd


ik ken een paar mensen die er goed mee zijn , meerdere slecht ,

in mijn famile ( allemmal nogal zwaar ,behalve ik ) zijn er drie die een ring lieten plaatsen , hem er later door veel problemen moesten laten uithalen , in een keer dan een gastro bijpas hebben laten doen , en daar heel gelukkig mee zijn , en maar heel weinig ongemak hebben , (ze moeten wel kleinere porties eten en een paar keer meer per dag (net als bij een ring) maar dat zijn geen problemen 

D J heeft op gereageerd

mijn 2 zussen hebben een maagring , wat niet wil zeggen dat je zomaar mag snoepen , want de ene zus eet graag ijsjes en valt daardoor minder af dan de andere dus goed luisteren naar je dokter en veel succes.DJ

PUBLICITÉ
{ } { }