Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Jaloezie

Gepubliceerd door op 25/07/2012 - 15h50
PUB

Hoi hoi,Ik ben 21 jaar en al bijna 2 jaar in een relatie met iemand. Sinds dat we samen zijn, word ik snel jaloers. Telkens als we samen uitgaan en hij met een goede vriendin praat, word ik kwaad en zeg ik dat hij zich moet gedragen, hoewel hij eigenlijk niks verkeerd doet.Onze relatie lijdt er meer en meer onder, maar ik weet niet hoe ik dit moet tegenhouden. Ik weet ook niet waarom ik jaloers word.Heeft iemand hier ook ervaring mee? Zo ja, hoe kan ik mezelf intomen? 

Fout melden






X
Antwoorden
Maartje1984 heeft op gereageerd

Hallo,

Zolang je vriend niet vreemd gaat, is er gewoon niks aan de hand.  Het zal een sociaal iemand zijn die gewoon veel vriend(en)(innen) heeft, en ze moeilijk kan negeren omdat hij jou nu kent...

Als je er al te vaak een opmerking over maakt, kan het bij je vriend overkomen alsof hij geleefd wordt, en niet spontaan mag kijken en praten met wie hij wil.  Probeer dat in te zien...

Sommige mannen en ook vrouwen flirten wel eens graag...Nog anderen doen het om je ècht jaloers te maken... 

Sta er gewoon boven, en laat je niet gaan hierdoor...Je bent beslist iemand die sterker is dan dat...

Als je van hem houdt....

Veel sterkte !

Maartje.

Startrooper heeft op gereageerd

Hi,

Volgens mij is de beste vraag die je jezelf kan stellen niet : hoe ga ik om met mijn jaloezie, maar vooral waar ben ik bang voor?  Wat maakt dat ik me niet zeker genoeg voel ten opzichte van mijn vriend of andere vriendingen.  Wat vind ik eigenlijk van mezelf als persoon en als vriendin?

Hoe meer inzicht je daarin krijgt, hoe beter je gaat weten waaran je bij jezelf best even aan werkt opdat je daarna gewoon jezelf kan zijn en je goed genoeg kan voelen om stevig in je relatie te staan.

 

Grtjs,

Sonja

Benner heeft op gereageerd

Hey,

 

Misschien lees je dit niet meer, is al lange tijd geleden. Maar als je jaloers bent heeft dat 2 oorzaken  Enerzijds, jij ziet die persoon graag en je wil hem niet kwijt. En anderzijds, je hebt er bewust of onbewust zelf geen geloof of vertrouwen in in jullie relatie.  Waarom je dat vertrouwen niet hebt, dat zal ergens in jouw verleden zijn ingeslopen in jouw onderbewustzijn. Gezonde jaloezie is op zich niet erg, maar als je niet oplet, ga je nu net dat aantrekken wat je net niet wilt, en dat is dat hij met iemand anders gaat gaan.

Nu, je kan dit trainen. Je kan net zoals je een spier traint, kan je ook jouw hersenen trainen in de manier van denken.  Dit heb je niet van vandaag op morgen, maar mits een goede training kan je daar al na een paar weken resultaat hebben.

Net zoals andere aspecten zoals laag zelfvertrouwen, laag zelfbeeld, verlegen, twijfelen in jezelf, enz.... kan je door traininng ombuigen tot iets positiefs.

Vriendelijke groeten

 

Benny Sichien

PUBLICITÉ
{ } { }