Hoi, graag zou ik wat kilo's kwijt geraken, maar ik weet niet op welke manier ik het makkelijkst afval zonder erna weer snel bij te komen. Wie kent een goede methode?
Hallo Sofie,
De makkelijkste manier om je streefgewicht te bereiken zonder jojo-ffect is onder begeleiding van een voedingsdeskundige. Zo heb je een stok achter de deur, iemand die je motiveert en steunt en zo meehelpt om een gezond gewicht te bereiken zonder te hervallen. Ikzelf ben voedingsdeskundige en ben verantwoordelijk voor de blog diëtetiek op website van e-gezondheid. Indien je graag meer info wil kan je me steeds mailen op [email protected] Groeten, Lynn De Merlier
Beste Sofie,
Ik ben al heel mn leven bezig met afvallen maar een paar jaar geleden wel 25 kilo verloren (die nog steeds niet terug zijn gekomen). Voor die tijd ook flik gejojood en zelfs aan ondervoeding geleden. Ik ben afgevallen door elke week 3x te trainen en veel meer kleinere maaltijden op een dag te eten. Je zal merken dat je na 2 weken niet eens meer zin hebt om te snoepen. Het allerbelangrijkste om een jojo-effect te verslaan komt pas nadat je je streefgewicht hebt bereikt. Je zal namelijk weer min 2 maanden rustig aan moeten opbouwen naar een eetpatroon met de juiste balans tussen gezonde voeding en slecht eten. Dit is verreweg de belangrijkste periode, wandt jojoën komt vaak door de tijd na het afvallen natuurlijk. Sporten moet een gewoonte worden, dat zowiezo.
jaja het moeilijkste is als je op je gewicht zijt erna als je terug wat meer begin te eten al zeker ondervonden ik weeg nu 64kg en ben 1.68 groot ik heb wel een goed gewicht maar zou aan mijn buik wat minder willen zijn aja ben wel al 68jaar mijn gedroomd gewicht vind ik zo 60kg maaaaaaaaar niet gemakkelijk ik eet gezond en snoep niet en drink niet noch roken eet driemaal per dag normaal 150grammen aardappel en 300grammen groenten en 125 grammen vlees en tweemaal per week vis en twee stukken fruit en 1.5l water en dat t'is en natuurlijk ook goed morgen maal van 100grammen brood met kaas of wat confituur en s'avond 120grammen boterham met 70grammen mager vlees.
Wat zou ik nog minder kunnen doen dat is mijn vraag?????
Hey Sofie,
Probeer a.u.b. eens met geeen aardappelen & rijst & pasta & weinig DONKER brood !!!!!!
Veel groenten met vlees of vis ( goede dikke biefsteak o.d. kan echt geen kwaad )
Kaas zoveel U wil ....doch zeker niets " light "....alles waar light op staat zit MEER koolhydraten in dan de gewone produkten ....en neen Sofie...van een stukje vet te eten ga je echt niet verdikken
Het zijn die koolhydraten !!!!!!!!!
Succes
probeer minder te eten je hoeft niet te eten alsof iedere maaltijd de laatste is die je krijgt er is altijd genoeg voedsel in dit deel van de wereld.
en gebruik geen geraffineerde suikers die heb je niet nodig probeer natuurlijk voedsel te eten dat wat de natuur je geeft ,fruit groenten aardappels vis vlees etc.
en niet dat kunstmatige voedsel dat niks met voeding te maken heeft alleen met geld verdienen
succes
hoi ik heb een zeer goede en veel betere manier met succes verzekerd voor meer info stuur een mailtje naar [email protected] het is zuiver gezonde voeding en gans mn gezin heeft er suces mee gehad en geen jojo effect
weight watchers ==> omdat je dan echt bewust bezig bent met wat je eet. Het is echt doenbaar EN GEZOND !
Het beste is op basis van gezonde voeding. Dit hou je het langste vol. Je compleet alles ontzeggen hou je misschien een week of 2 vol en dan ben je weer vertrokken. Je moet zorgen dat je van levenswijze verandert. Zodat je gerust nog wat mag snoepen, maar toch gezond bezig bent.
Beste
Om het jojo-effect te vermijden helpt geen enkel dieet! Het vermijden van een jojo-effect heeft te maken met jou mentale instelling! Je moet eerst voor jezelf hebben uitgemaakt of je daadwerkelijk een verandering in je leven wilt en wat je hiervoor over hebt op lange termijn. (of beter gezegd vanaf NU tot de rest van je leven!). Afvallen is niet moeilijk in verhouding tot het volhouden. Ik baseer mijn theorie op jarenlange ervaring in het diëten en het sporten. Zelf ben ik 30 jaar en heb ik krachttraining, bodybuilding, fietsen, lopen, zwemmen etc gedaan en heb ik mijn kilo's soms zien aankomen en afvallen in een mum van tijd. Ik spreek dan van 95 kg tot 75 kg en van 75 kg terug naar 95 kg. Nu ik 30 ben wil ik mijn gewicht op 75 - 80 kg houden (ben zelf maar 1 m 79) en dit lukt mij goed zonder al te veel op mijn eten en "drinken" te letten. Ik hou namelijk van het goede leven en dat wil ik ook blijven doen, zelfs tijdens het "diëten". Hoe doe ik dat? Door een goede balans te zoeken in mijn voeding, rust en beweging. Meer uitleg over deze <a href="http://www.jezelfgoedvoelen.com">"Fitheidsdriehoek"</a> geef ik graag via de website <a href="http://www.jezelfgoedvoelen.com">"Jezelf goed voelen"</a>.
Daarnaast heb ik onlang het e-boek gelezen over het Mentale Dieet Plan. Ik ben hierover te spreken omdat het ook de stappen belicht die je eerst moet overwinnen om dan op een goede manier slank te worden en te blijven. Meer info hierover vind je ook terug op <a href="http://www.koolhydraatdieet.be"> Koolhydraatdieet.be</a>
Vg
Beste
Volharding, volharding, volharding en anders blijven leven. nooit te veel aan eten denken en alles vermijden waar vet en suiker in zit. weinig koolhidraten en dan veel bewegen. drink veel water en het zal lukken.