PUBLICITÉ

Het is de week van het hart!

Gepubliceerd door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 18/09/2013 - 11h33
-A +A

Zoals elk jaar zet de Belgische Cardiologische Liga deze septemberweek haar beste beentje voor om ons eraan te herinneren hoe belangrijk de gezondheid van ons hart is.

PUB

Beweeg meer en eet gezonder voor uw hart

Dat is het geheim, en iedereen kent het wel! De cardiologen raden dan ook aan om 2000 kcal per week te verbranden door te sporten. Maar ook als u één uur te voet gaat shoppen, verbrandt u er al 145 tot 240. En een halfuur actief tuinieren levert ook al 360 verbruikte calorieën op.

Ook de details tellen. Als u rondloopt terwijl u telefoneert, verbruikt u vijf keer meer calorieën dan wanneer u vanuit uw luie zetel telefoneert!

 

Voeding: kleine inspanningen met grote effecten

Deze redenering gaat ook op voor onze voeding. Een streng dieet houdt u hooguit een paar weken vol en uw hart wordt er helemaal niet beter van. Maar elke dag bij elke maaltijd een portie groenten eten, is een gewoonte die u op lange termijn kunt aankweken en ook volhouden. En dat maakt wel een verschil voor uw gezondheid.

Gepubliceerd door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 18/09/2013 - 11h33

www.semaineducoeur.be

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUBLICITÉ
Lees ook
Sporten is goed voor het brein Geüpdatet op 31/01/2006 - 00h00

Sporten is één van de beste manieren om met de jaren geheugenverlies en zelfs de ziekte van Alzheimer te vermijden. Vanaf welke leeftijd? Welke sport? Hoe vaak moet je ze beoefenen? Hoe werkt dat precies? Er bestaan vandaag antwoorden op al die vrage...

Onze zomerreeks : Diabetes en jetlag Geüpdatet op 31/07/2002 - 00h00

Het uurverschil bij lange reizen legt het lichaam een ander ritme op. Het uurverschil kan bij sommige personen vrij lang nawerken. Sommigen mensen, zoals patiënten met suikerziekte (diabetes), moeten hun behandeling zo nodig aanpassen...

Meer artikels