Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Heeft u bipolaire stoornis of kent u personen met een bipolaire stoornis?

Gepubliceerd door op 08/10/2013 - 15h08
PUB

Ken jij iemand die manisch-depressief is, ook wel een bipolaire stoornis genoemd?...  Dan weet je vast wel dat mensen met deze stoornis te kampen hebben met ernstige stemmingswisselingen die van invloed zijn op verschillende aspecten van hun dagelijks leven, waaronder hun sociale relaties.  Mijn doctoraatsonderzoek spitst zich toe op de sociale relaties en de sociale kennis van deze personen. Wij hebben nu reeds een aantal manisch-depressieve personen getest maar om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van hun sociaal functioneren, moeten we hun testresultaten ook kunnen afwegen tegenover de resultaten van gezonde personen zonder bipolaire stoornis of enige andere psychiatrische stoornis.  Daarom zijn we nu ook op zoek naar een grote groep Nederlandstalige vrijwilligers zonder psychiatrische voorgeschiedenis of neurologische stoornissen tussen 18 en 65 jaar die willen deelnemen aan ons wetenschappelijk onderzoek! Ook zijn we nog steeds op zoek naar personen met een bipolaire stoornis om deel te nemen aan het onderzoek. Het onderzoek duurt in totaal ongeveer 2 uur en bestaat uit een kort vraaggesprek, het invullen van enkele vragenlijsten en tenslotte enkele computertaken met gelijktijdige EEG-registratie. Een EEG (elektro-encefalogram) wordt uitgevoerd om de hersenactiviteit tijdens enkele computertaken te meten. Hiervoor wordt er een stoffen kapje met elektroden op het hoofd geplaatst, die de hersenactiviteit kunnen meten en doorgeven aan de computer.  Voor uw deelname krijgt u 20 euro (+ reisonkostenvergoeding).  Voor meer informatie kan u me steeds bereiken per mail of per telefoon: E-mail: onderzoekcapri@gmail.comTelefoon : 03/ 265 24 17.

Fout melden

X
Antwoorden
1-2-3-4 heeft op gereageerd

Ik ken iemand met een bipolaire stoornis. Medicatie hielp onvoldoende. Nu krijgt ze ECT (= electro convulsie therapie)  om de 3 weken.  Zo is het leven draaglijk.

PUBLICITÉ
{ } { }