Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

De fret

Gepubliceerd door op 15/08/2012 - 14h15
PUB

Met alle respect voor Anne Pensis, Dierenarts , maar ik heb een vraagje bij de bewering dat er 2 soorten fretten zijn . Ik heb namelijk 3 soorten : baron Boomer is een harlekijn , Bandit is een sandy en Loki en Lee zijn beiden wildkluertjes . Er bestaan verschillende maten en gewichten én kleuren . Als je niet zeker bent dan kan ik " de frettenark " warm aanbevelen voor meer uitleg en/of een bezoekje aan een frettenopvang in je buurt . Het is ongelooflijk hoeveel fretten gedumpt worden door mensen die het " cool " vonden om een fret te kopen om te gaan stoeffen bij een vriendinnetje of omdat het bijt ! Vergis u ook niet want het is niet u die de fret kiest : het is de fret die u kiest ! Het is best mogelijk dat je een bijt-fret krijgt of koopt en als je dan thuis komt is het diertje poeslief . Natuurlijk moet je daar geluk mee hebben .Voorbeeldje : mijn eerste fret was er een waarmee men op konijnen ging jagen en zogezegd een heel agressieve fret was . Ik wou hem uit zijn kooi nemen zonder handschoen waarop de milde gever het deurtje dicht sloeg en me vroeg of ik wist waarom de zware lederen handschoen op de kooi lag . Ik wist niet beter dan te zeggen dat me dat niet interesseerde en ik pakte de fret met de blote hand uit zijn kooi . Ik heb toen veel geluk gehad dat die fret me nooit gebeten heeft ! Het is wetenschappelijk bewezen dat de beet van de fret zwaarder is dan de beet van een pitbull , in verhouding toch . In de frettenopvang zal je eerst een babbeltje doen over de fret zodat je weet wat voor diertje je in huis zal halen . Waarschuwing : die mensen van de opvang kennen de fret en zullen je altijd goede uitlerg geven die je zeker niet in de wind moet slaan . NIET alle fretten zijn zo lief , er zijn er bij die je niet kan/mag vertrouwen . Ik heb in dat opzicht véél geluk gehad met mijn fretten .PS Een vrouwelijke fret is een moertje en de mannelijke fret is een ram .

Fout melden

X
PUBLICITÉ
{ } { }