Hello, Help. Ik ben radeloos.Een 8-tal maanden geleden ben ik moeten stoppen met antidepressiva (die ik kreeg tegen fibro) omdat ik bijwerkingen kreeg die de ziekte van Parkinson in de hand hielpen. Heb dus nu ook de ziekte van Parkinson.Sinds het stoppen van die medicatie kreeg ik last van een droge mond. De ene dokter zei dat het door de medicatie kwam en dat het wel zal beteren. De andere dokter zei dat ik het gekregen heb door stress. We zijn nu 8 maanden verder en het wordt alsmaar erger. Heb moeilijkheden bij het eten, het slikken en het praten. Heb constant een droge mond (dag en nacht). Om echt gek van te worden. Ben zelf op zoek gegaan naar wat medicatie voor dit probleem (de dokters maakten er geen probleem van). Gebruik nu mondgel, mondspray, speciale tandpasta met enzymen die het speeksel vervangen. Maar niets helpt. Ik durf nu bijna niet naar een winkel te gaan, omdat ik niet durf te praten. Ik ben voortdurend bezig met mijn mond en lippen vochtig te maken met mijn tong. Het lijkt alsof ik tics heb. Mijn lippen voelen ook gezwollen en droog aan (alsof ik een verdoving bij de tandarts heb gekregen).Nu heb ik ook nog last gekregen van jeuk. Vooral rond de neus, mijn mond, ogen en gezicht. Ook veel jeuk in mijn haar en geregeld ook jeuk over gans mijn lichaam (jeuk = kriebels, alsof iemand met een pluim mij kietelt). Mijn gezicht ziet soms rood van het krabben. Echt niet uit te houden! En de dokters geven geen antwoord op mijn vragen! Zit momenteel in een diepe put.Heeft er iemand al zo iets meegemaakt? Of heeft iemand raad om dit probleem te verhelpen?Ik denk dat het door al die geneesmiddelen komt die ik al die jaren heb moeten slikken. Mijn lichaam lijkt er genoeg van te hebben. En ik ook!!Wie weet raad??Sasya
hello
mogelijk een allergische reatie op voeding of medikatie
Hallo, misschien moe je weer eens proberen met en lichtere Antidepressiva nemen, ik neem nu voorlopig,Fluoxetine EG van 20mg, ben begonnen met 2, en nu nog 1.
Ga eens informeren bij je apotheek, en dan wel bij de apotheker zelf! Die hebben meer verstand van medicijnen dan de dokter, want de apotheker heeft er voor gestudeert!
Kijk eens naar
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/10166-aandoeningen-oorzaken-van-jeuk.html
Streep de mogelijke oorzaken die er NIET zijn af. Beoordeel de andere mogelijke oorzaken samen met een (belangstellende) arts.
Kijk ook eens naar
Drink heel veel gemberthee. Gemberthee heeft een reinigende werking voor het lichaam en gaat uitdroging tegen.
Gemberwortel is eenvoudig te verkrijgen en de meeste mensen vinden gemberthee lekker.
hallo ja ik heb het na onschuldige onsteking gekregen heb ook al 6 maanden branden in de mond droge lippen het meeste aan llinke kant in de hoek ook in de wangen naar de oor moet nu antideprisva nemen zelitrex en redomex zeletrex die bestrijd het virus en de redomex is tegen de pijn de antidepri pff heb ook veek bijwerken maag en zo kan ook niet alles eten dat ga nu iets beter met die medicatie maar weg gaat nog steeds niet ik ga ook in aug naar sint niklaas bij jean- pierre van buiten die maken een zeer klein gaatje en spuiten daar iets in dat de zenuw lan leg ik probeer het kan geen kwaad voor niks een kwartier en je bent ervan af het ook zijn dat er een zenuw tegen de bloedvaten duwt want teslotte is er niks te zien bij mij en dan gaat het ook jeuken en branden voor dat virus ben ik politus in leuven maar eigelijk kan die alleen maar die medicatie meegeven heb daar voor ook voor de pijn iets tegen vallende ziekte meegekregen das dat moest ik spoelen en terug uitspuwen dat kalmeert de zenuw maar ik zou eens google jean- pier van buiten st niklaas daar ga je u in terug vinden alé heel veel succes ik ga samen met mijn tante zei heeft 10 jaar en heeft nog een beetje daarom gaan we samen grtjs
ik herken me zo erg heb ge dat ook in uw mondhoek had de eerste maanden heel fel droge lip verdovend gevoel to aan men neus pff ik hou u op de hoogt of geholpen heeft in st niklaas en anders duurt het gewoon lang eer het weg is duimen dus doe ik ook voor u weet wat je doormaakt echt dat kietel das is echt een zenuw pijn
Ik moet van mijn neurologe ook stoppen met antidepressiva omdat ik ook parkinsonisme heb. Dit zijn symptomen van parkinson zonder al de ziekte te dragen. Welke geneesmiddelen heb jij moeten stoppen aub en welke heb je in de plaats gekregen? Ik heb van sommige geneesmiddelen een droge mond als bijwerking en heel snel slijmvliesontstekingen in de mond omdat ik dan te weinig speeksel heb. Ik heb spasmofilie als ziekte.
mvg Veerle
hallo spijtig genoeg ben ik nog niet van die verdomde pijn af ik heb links in de mondhoek pijn en rechts aan me neus en kaak tot kin een brandend gevoel en prikken en trekken ook aan het gehemelte al bijna een jaar slik redomex en zelirex engabratine allemaal tegen virussen maar helpt niet soort herpus aan de mond daar voor word het gebruikt ben ook een maal in sint niklaas geweest voor de zenuw lan te leggen maar het helpt niet pff ik ga het nog eens proberen in dec heb gekregen na een onsteking in de mond heb toen antibiotica genomen zonder resultaat dus zijn er mensen die zich herkennen