Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Borstvoeding

Gepubliceerd door op 19/01/2011 - 12h33
PUB

Ik ben pas bevallen van een flinke dochter en geef haar borstvoeding. Nu is mijn vraag hoe lang ik best borstvoeding kan geven. Wie kan mij goede tips geven hieromtrent. Ik lees zoveel verschillende dingen :)

Fout melden






X
Antwoorden
TanteValleke heeft op gereageerd

Hey,

Borstvoeding kan je geven zolang jij je er goed bij voelt en zolang jezelf wilt. De WHO norm is 2 jaar en die norm hebben ik en mijn zoontje bijna bereikt, en ik denk dat we wel verder dan 2 jaar gaan geraken ook...

Groetjes

cathery heeft op gereageerd

hallo,

ik ben mama van 2 kindjes waar 18 maand verschil is, ik ben borstvoeding beginnen geven aan mijn dochter en toen mijn zoon geboren werd gaf ik ook hem de borst, toen mijn dochter 3.5 werd heb ik haar stop gezet en mijn zoontje ook toen hij 3.5 j was. dus ik gaf de borst aan 2 kinderen van verschillede leegtijd samen. Het was de leukste moment van mijn leven, en dit heeft een heel sterke band gevormd tussen ons. Vooral geen stress, en al komt in orde.

Marie heeft op gereageerd

Ik heb borstvoeding gegeven aan m'n dochtertje gedurende 14 maanden! Alles is heel goed verlopen, en ik ben blij dat ik zo lang borstvoeding heb kunnen geven...

koosje heeft op gereageerd

Borstvoeding is goed. De .who raadt moeders in de hele wereld aan om tenminste 1/2 jaar borstvoedind te geven. Bijgegevenmoeten dan wel vitamine K 1x per week. en 6 druppels viamine AD elke dag. Bijvoeding in de vorm van gemalen vaste voeding kan vanaf 4 maanden gewgeven worden. Het maakt niet zoveel uit mt=et welke bijvoeding u start. In Nederland is de gewoonte te starten met gemalen fruit of groente. In italié start men met gemalen vlees. De resultaten in de zin van groei en ontwikkeling van het kind zijn even goed. Verder kunt u zo lang borstvoeding geven, zolang als u zin heeft. Bij iederk ind, of hij nou borst -of flesvoeding krijgt dreigt vanaf de leeftijd van ongeveer 6 maanden een licht ijzergebrek. De producent van flesvoeding heeft om die reden extra ijzer in de flesvoeding gedaan. De beste manier, om dit bij een borstgevoede zuigeling ook vooor elkaar te krijgen is te starte met gemalen vlees en groente, en het fruit  pas wat later aan het dieet toe tevoegen. Overleg dit met uw concultatiebureau. Vervolens kan de baby gewoon met de pot meeeeten. De ouders moeten dan wel het goede voorbeeld geven, en zelf netjes gezond eten, anders wil uw zoon of dochter straks ook alleen nog maar pizza of friten. Borstvoeding is vanaf de leeftijd van een jaar ongeveer even gezond als halfvolle melk uit het pak. Dus de keus is dan geheel aan u. 

PUBLICITÉ
{ } { }