Bent u een theespecialist?

Geüpdatet door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 09/12/2013 - 10h32
-A +A

PUB

3) Als we willen genieten van de heilzame werking van thee, mag hij niet langer dan één minuut trekken.

Fout.
De polyfenolen die in thee aanwezig zijn, verspreiden zich langzaam. De thee moet dus langer trekken. Voor groene thee bijvoorbeeld moeten de blaadjes bij voorkeur 10 minuten trekken.

4) Thee kan tot slapeloosheid leiden.

Juist.
Zoals koffie, bevat thee cafeïne (of theïne), die bij gevoelige mensen niet bevorderlijk is voor de slaap. Hebt u problemen om in slaap te vallen, dan doet u er goed aan om na 16 u. geen thee meer te drinken of over te schakelen op cafeïnevrije (of theïnevrije) thee.

Initialement publié par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 26/01/2009 - 00h00 et mis à jour par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 09/12/2013 - 10h32

"Le régime thé" (Het theedieet), Anne Dufour, uitg. Leduc.

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB