Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

baarmoederscheur

Gepubliceerd door op 02/02/2012 - 19h55
PUB

mag je nog zwanger worden na een baarmoederscheur?

Fout melden






X
Antwoorden
mamavanlukas heeft op gereageerd

este Lila,

ik heb zelf een baarmoederscheur gehad bij de geboorte van mijn zoontje in januari 2011. Zowel hij als ik hebben hier gelukkig niets aan over gehouden. Na veel twijfelen hebben we uiteindelijk beslist om ook voor een tweede zwangerschap te gaan.

Na verschillende raadplegingen in het ziekenhuis van Hasselt en Leuven en ervaringen van andere vrouwen die na een gescheurde baarmoeder nog een zwangerschap hebben aangedurfd, blijkt dat de risico's op een nieuwe scheur echt zeer klein zijn. Wel is het zo dat ik geen weeën mag hebben en er daarna een keizersnede gepland wordt op ten laatste 37 weken.

Ik ben na lang zoeken terecht gekomen bij een onlineforum van allemaal vrouwen die een baarmoederscheur hebben meegemaakt en hier heb ik veel nuttige informatie uitgehaald. Als je interesse hebt om ook opgenomen te worden op het forum, dan laat je maar iets weten zodat ik je met de moderator in contact kan brengen.

Groetjes,

Anneke

Judith heeft op gereageerd

Beste Anneke,

Mijn baarmoeder is ook gescheurd bij mijn tweede bevalling. Wij overwegeenoog een kindje maar mijn laatste bevalling geeft mij twijfels.  Graag zou ik een kijkje willen nemen in het forum.

Groet, judith

 

neeltje heeft op gereageerd

hoi anneke

 

ik heb ook een gescheurdebaarmoeder gehad en ik ben op zoek na een forum waar ik mee kan praten wil je wat aan mij laten weten zodat ik mij er bij aan kan sluiten

 

gr nelleke

 

lien1 heeft op gereageerd

hey,

Na 2 keizersnedes is tijdens de ingeleide bevalling (zwangerschapsafbreking , syndroom van down en hersen en hartafwijkingen)op 18 weken mijn baarmoeder gescheurd.

Nu zouden ze eventueel een reconstructie van de baarmoeder willen doen.

graag zou ik ook kennis maken met het forum voor info voor een eventuele volgende zwangerschap;

 

groetjes,

caroline

mamavanlukas heeft op gereageerd

Beste Caroline,

ik wens je veel sterkte met alles wat er gebeurd is. Om lid te worden van het forum, stuur je best een mailtje naar [email protected]

De moderator van het forum zal je dan helpen om lid te worden.
Heel veel groetjes,

An

MamaVanOna heeft op gereageerd

Dag mamavanlukas,

eindelijk iets gevonden over een baarmoederscheur, blijkt nogal zeldzaam te zijn Bij een eerste zwangerschap. Ik ben vorig jaar in oktober bevallen door een baarmoederscheur. Ik was 31w ver en mijn dochtertje is er na 6 weken intensieve zorgen toch bovenop gekomen. Ook wij zijn bang wat de toekomst zal geven voor een nieuwe zwangerschap. Ook al is het nog wat te vroeg om aan te denken, toch speelt het de ganse tijd door mijn hoofd. Ik zou heel graag ervaringen delen met mensen die er ook mee te maken gehad hebben.

alvast bedankt!

charlotte

MamaVanOna heeft op gereageerd

Dag mamavanlukas,

eindelijk iets gevonden over een baarmoederscheur, blijkt nogal zeldzaam te zijn Bij een eerste zwangerschap. Ik ben vorig jaar in oktober bevallen door een baarmoederscheur. Ik was 31w ver en mijn dochtertje is er na 6 weken intensieve zorgen toch bovenop gekomen. Ook wij zijn bang wat de toekomst zal geven voor een nieuwe zwangerschap. Ook al is het nog wat te vroeg om aan te denken, toch speelt het de ganse tijd door mijn hoofd. Ik zou heel graag ervaringen delen met mensen die er ook mee te maken gehad hebben.

alvast bedankt!

charlotte

Fati heeft op gereageerd

Hallo anneke, 

 

Ik heb intresse om deel te nemen aan het forum voor nuttige informatie betreffende baarmoederscheur. Kan jij mij de gegevens overmaken?

 

Mvg, 

Eveline013 heeft op gereageerd
mamavanlukas a écrit :

este Lila,

ik heb zelf een baarmoederscheur gehad bij de geboorte van mijn zoontje in januari 2011. Zowel hij als ik hebben hier gelukkig niets aan over gehouden. Na veel twijfelen hebben we uiteindelijk beslist om ook voor een tweede zwangerschap te gaan.

Na verschillende raadplegingen in het ziekenhuis van Hasselt en Leuven en ervaringen van andere vrouwen die na een gescheurde baarmoeder nog een zwangerschap hebben aangedurfd, blijkt dat de risico's op een nieuwe scheur echt zeer klein zijn. Wel is het zo dat ik geen weeën mag hebben en er daarna een keizersnede gepland wordt op ten laatste 37 weken.

Ik ben na lang zoeken terecht gekomen bij een onlineforum van allemaal vrouwen die een baarmoederscheur hebben meegemaakt en hier heb ik veel nuttige informatie uitgehaald. Als je interesse hebt om ook opgenomen te worden op het forum, dan laat je maar iets weten zodat ik je met de moderator in contact kan brengen.

Groetjes,

Anneke

Beste Anneke, ik lees hier je bericht. Het is al enkele jaren oud maar bestaat dat forum nog steeds? Ik heb een scheur gehad bij de bevalling van mijn eerste kindje en zou graag het forum vervoegen..
PUBLICITÉ
{ } { }