Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

angst om de angst

Gepubliceerd door op 26/09/2012 - 17h20
PUB

ben net 50 jaar en heb nu pas de bevestiging gekregen dat ik aan OCS lijd.Ben een paar weken opgenomen in de psychiatrie voor observatie en ga nu de gepaste therapie volgen. Ben al bijna 30 jaar bezig aan het zoeken wat er met mij aan de hand is. Heb een paar trauma's niet goed verwerkt, ben hooggevoelig en daardoor dwanggedachten die steeds opkomen. Deze dwanggedachten hebben enkel te maken met mijn naaste familie (man en kinderen en vader) en de dood. Ook heb ik een dwanggedrag ontwikkeld om mij gerust te stellen : naast het orderen van mijn spullen of het volgen van een bepaald stramien in mijn job, ben ik verslaafd aan mijn gsm. Steeds opnieuw mijn familieleden bellen - dit niet om te controleren - maar om mij gerust te stellen of er niets aan de hand is. Indien er geen bereik is of ik krijg geen antwoord, wordt ik heel onrustig en heb vaak paniekaanvallen. Het wordt maar steeds erger met de jaren. En zo vermoeiend. Heb er nooit met iemand van mijn vrienden over gesproken want ben heel verlegen van deze attitude. Ga nu starten met yogalessen en hopelijk de gepaste therapie bij een psycholoog. Heeft iemand dit ook al meegemaakt ? Erkent iemand zich in deze angststoornis ?    

Fout melden






X
Antwoorden
tchiki heeft op gereageerd

Beste Mevrouw,

Ik herken deze syptomen.

Ik heb verlatingsangst en de reacties die ik hierop heb zijn ongeveer dezelfde.

Volgens de psy ben ik vele malen in de steek gelaten door mijn ouders toen ik klein was.

Maar daarmee ben ik niet geholpen.

Door omstandigheden ben ik ook mijn vriendenkring kwijtgeraakt en ik heb buiten een afstandelijke dochter en een oude oom geen familie meer.

Ik heb wel een heel goede vriendin waarop ik kan terugvallen en dat maakt het verschil. Ik ben wel heel bang om ook haar kwijt te spelen en daarom verdraag ik ook veel van haar.

De kwaliteit van mijn leven is daardoor beneden alle peil. Ik heb nooit het gevoel dat ik mijn eigen leven leid het is de angst die altijd alles bepaalt.

Ik hoop voor U dat U de juiste therapie mag vinden die U de nodige rust brengt.

Ik zoek nog steeds.

Vele groetjes van annemie

MarcusGeleyn heeft op gereageerd

Misschien een beetje te laat om hier nog op te antwoorden, maar anderen kunnen er mee geholpen zijn.

Als hypnotherapeut heb ik heel wat jaren (sinds 1995) ervaring met deze en vele andere stoornissen. Deze zijn met hypnotherapie prima op te lossen, ook al lijkt dit een beetje fabelachtig. Veel mensen hebben een totaal verkeerd beeld over de werking van hypnose, terwijl het de meest natuurlijke en vaak efficiëntste aanpak is.

Toch blijft de hypnotherapeut zo wat het wapen van de laatste hoop, terwijl het meestal vrij eenvoudig is om zich snel en definitief beter te voelen.

kaat100 heeft op gereageerd

beste,

misschien ben ik nu ook wel een beetje laat om te reageren ...

Mag ik vragen of er ook tegen spinnenfobie op deze manier kan gewerkt worden ?  Waar kan ik daarvoor eventueel terecht ?  Ik ben van Oost-Vlaanderen.

PUBLICITÉ
{ } { }