PUBLICITÉ

Afslankoefeningen voor mannen

Geüpdatet door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 06/12/2010 - 00h00
-A +A

Welke oefeningen zijn goed om van uw vetrolletjes af te raken? En om strakke buikspieren te kweken? Hieronder vindt u 3 types van oefeningen - buikspieroefeningen incluis - om rustig bij u thuis te doen. Hoe vaker u ze doet, hoe beter de resultaten!

PUB

Tegen de vetrolletjes


Sta rechtop, de voeten evenwijdig, de benen lichtjes gespreid en de knieën lichtjes gebogen. Strek de armen in de lucht. Hel met uw bovenlichaam naar één kant en blijft 5 seconden in die houding staan. Herhaal deze oefening minstens tien keer.

Voor een buik als een wasbord


Ga op uw rug liggen, de armen gestrekt naast het lichaam. Hef gelijktijdig uw bovenlichaam en uw (lichtjes gebogen) benen op. Fixeer uw blik op een punt aan het plafond om te voorkomen dat u op uw nek trekt en let er ook op dat uw rug niet bol staat. Neem rustig uw tijd, adem uit bij het naar boven komen en adem in bij het neerkomen. Herhaal deze oefening een keer of tien.

Oorspronkelijk gepubliceerd op 07/07/2009 - 00h00 en geüpdatet door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 06/12/2010 - 00h00 " Affiner sa silhouette ", uitgeverij Flammarion.
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
Ree.

best leuk, zo'n oefeningen. Doe ik ook. En je krijgt er ook stevigere buikspieren van.
Alleen: je zal je die nooit te zien krijgen omdat je hierbij niets doet aan het vetlaagje erbovenop en het buikvet. Zonder bijkomende cardio en aanpassing van je eetgewoontes kan je decennia blijven trainen.
Hoe hard je trouwens ook traint, je lichaamsvet zal geleidelijk overal verdwijnen. Je krijgt het nooit op 1 plek naar keuze weg.
Dus: buikspieroefeningen op zich = nonsens.

PUBLICITÉ
Lees ook
Drie oefeningen voor strakke, ronde billen Gepubliceerd op 08/02/2016 - 09h49

Laat uw billen werken, zowel voor, tijdens als na de vakantie. Als u deze drie oefeningen elke dag doet, krijgt u strakke en ronde billen . We geven er u nog vijf tips bij om perfecte billen te kweken.

Verfijn uw kuiten! Gepubliceerd op 07/01/2014 - 13h45

U droomt van aantrekkelijke, mooie kuiten? Dan kan u hier een oefenprogramma vinden om ze gespierder te maken. Als u deze oefeningen 2 à 3 keer per week uitvoert gedurende 10 weken, zal het resultaat niet lang op zich wachten.

Verwen uw décolleté Gepubliceerd op 08/08/2011 - 15h55

Een mooie decolleté , dat wil zeggen gespierde schouders, een rechte rug en mooie borsten. Hier een programma 3 in 1 ! Forceer u niet: de oefeningen 1 tot 2 keer per week doen op een regelmatige basis zal op lange termijn het beste resultaat met zich...

Versterk uw rugspieren Geüpdatet op 09/05/2011 - 11h30

Een sterke rug vormt de basis voor een duurzamere gezondheid en een mooi figuur. Hier enkele oefeningen die uw rug versterken. Bij aanvang 2 tot 3 keer per week uit te voeren. Daarna 1 tot 2 keer om te onderhouden. En steeds als de behoefte ernaar zi...

Meer artikels