• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    0 mening
  • Raadplegingen (742)
  • Commentaren (0)

Worden we ouder als we minder vlees eten?

Worden we ouder als we minder vlees eten?
Uit een nieuwe studie blijkt dat minder vlees eten de levensverwachting kan verhogen...

Vlees is in de westerse landen de rijkste eiwitbron en draagt ook onrechtstreeks bij tot de vetrijkdom op ons bord, omdat we er zoveel van eten. Is deze overconsumptie een probleem voor de volksgezondheid?

4 jaar langer

Onderzoekers aan de Universiteit van Loma Linda (in Zuid-Carolina) analyseerden de internationale literatuur over dit onderwerp. Ze komen tot de conclusie dat een lage vleesconsumptie op lange termijn de mortaliteit lijkt te doen dalen. Sommige studies hebben die risicodaling zelfs becijferd: weinig vlees eten zou de levensverwachting met ongeveer vier jaar verhogen… Het beschermend effect verdwijnt echter na 90 jaar, wellicht doordat een lager vleesverbruik op die leeftijd een gevaar inhoudt voor ondervoeding.

Vorige pagina

Artikel gepubliceerd door op 08/09/2003 - 23:00

Bronnen: (1) www.boeuf.be (2) Pramil N et al. Am J Clin Nutr 2003 ; 78 (3), 526s-532s.

Vindt u het artikel interessant?
 
Becommentarieer dit artikel 
Preview

*Verplicht in te vullen om een reactie te versturen

Gegevensbescherming

Pub

De internetgebruikers die dit artikel hebben gelezen raadpleegden ook
Bekijk ook de reacties in het interactieve gedeelte van E-gezondheid
De laatste getuigenissenGeheim om lang te leven
langer leven

Door William op 22/02/2011 18:54

  • rating
  • rating
  • rating
  • rating
  • rating

ik zie dus dat veel te weinig alcohol drink 1a 13glazen per week dat is 2 per dag ,bij mijzelf is dat 1/week