Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

wat vinden jullie van een dieet waarbij o.a B .Dewever 45 kg afvalt in 4 maanden ???

Gepubliceerd door op 24/04/2012 - 19h04
PUB

Ik vernam dat dit ook een eiwitdieet is met zakjes of shakes ,ik dacht Pronocal ,of zoiets ?Waarom in godsnaam al die zakjes en poeders en shakes ? dat kan toch ook met gewone eiwitrijke voeding !!En zo een groot gewichtsverlies kan niet gezond zijn ,al is het dan onder begeleiding van een sportdokter !En dan ook nog ,bij een eiwitdieet (met gewone voeding werd mij aangeraden om wel dagelijks een half uurtje extra te bewegen ,maar absoluut niet te overdrijven ,en laat dan die persoon de 10 mijl van Antwerpen gaan lopen ,wel in meer dan 2 u ,maar volgens mij zag hij er meer dood dan levend uit !Wat vinden jullie van zo een extreem gewichtsverlies gepaard met overmatige beweging .  

Fout melden

X
Antwoorden
Je verdient beter (niet gecontroleerd) heeft op gereageerd

Ik denk dat dat perfect kan, onder goede begeleiding...ik ben zelf ook bezig met eiwitshakes.  Het grote voordeel daarvan is dat je maag krimpt en dat eten eenheel andere connotatie krijgt. Ik zit nu ook niet meer gefocussed op voedsel. En dat is zeer bevrijdend, daarom dat ik deze methode wel goed vind.  Sporten, tegelijkertijd, behoudt /verhoogt je spiermassa en dat versnelt dan weer je metabolisme.  Het allerbelangrijkste is dat je van het vet tss je organen afgeraakt.

tantephoe heeft op gereageerd

Alles waar een "te" voor staat, deugt niet, zegt m'n 84 jarige moeder...

Behalve bij "tevreden" dan....en bij "te Lourdes op de bergen ;-)

En een dieet waarbij je 45 kg afvalt in 4 maanden...dat is duidelijk te-veel...

't Kan nooit of te nimmer gezond zijn en na de 10 Miles in Antwerpen leek hij Pietje de Dood wel...

Ik vrees ook ten zeerste voor het fameuze jojo effect, dat optreedt wanneer die extreem vermagerde mensen terug hun gewone leefstijl aannemen....

Een lichaam dat willens nillens gewend raakt aan heel minieme porties eten, dat weert zich als een duivel in een wijwatervat om te kunnen overleven....Daarvoor stelt dat lichaam zich in op dat hongerdieet, waarvan het wanhopig probeert om toch op te slaan wat het kan...Niet meer in vet nee, daarvoor bevatten die maaltijdvervangers niet genoeg voedingselementen waarvan wat dan ook kan opgeslagen worden....en allleszins geen vet...

Geef na een of twee jaar aan dit op overleven ingestelde lichaam, eender welk alledaags voedsel, zelfs in normale porties en dat lijf gaat aan 't hamsteren dat 't niet mooi meer is....Zowat alles wordt opgeslagen als vet....om te kunnen overleven, weet je nog? En binnen de kortste keren weeg je eerst evenveel en nadien nog méér dan vooraleer je aan je dieet begon.....

Mooi verhaaltje hé...maar voor veel mensen een steeds terugkerende nachtmerrie, tot zij zich ten einde raad minstens een maagring laten steken of nog radicaler een maagverkleining ondergaan...

En dit is dan enkel het verhaaltje van degene die terug normale porties eet en een ergere obesitas heeft dan voor 't dieet...Er zijn ook de vele mensen die, door voortdurend te dieëten ongemerkt bijna, verzeilen in anorexia of boulemie....Mensen die een BDD ontwikkeld hebben, wat wil zeggen dat ze een totaal vertekent beeld van hun lichaam krijgen. Jij kijkt naar hen en je ziet een wandelend skelet...Zij kijken in de spiegel en zien zichzelf als een wanstaltig dikke persoon...

Ik ben dan slechts een leek, maar ik denk dat artsen en zeker diëtisten-dus géén "voedingsdeskundigen"-want dat kan iedereen van zichzelf zeggen.- daar nog veel meer en veel relevantere zaken van kunnen vertellen.

Liliane Van Langenhove

dikkie heeft op gereageerd

Belachelijk dieet en een enorm verkeerd voorbeeld van Dhr de Wever!

Voor de gewone man met een kilo'tje teveel is dit dieet veel te duur en op de lange termijn zonder resultaat, wait and see..................

BartM heeft op gereageerd

45 kilo in 4 maanden is haast onmogelijk. 1 kilo vet is ongeveer 7.000 calorieën, 42 kilo dus ongeveer 294.000 calorieën. Gedeeld door 120 dagen (4 maanden) is 2.450 per dag!

Dat betekend dus dat je 2.450 calorieën per dag meer moet verbranden dan je binnen krijgt. Ter vergelijking, een gemmiddelde man verbrand per dag slechts 2.500 (een vrouw 2.000). Om dit te bereiken moet je dus extreem sporten en zeer weinig (calorieën) eten.

Ik zou me dan liever aan deze tips houden http://www.dieetmaaltijd.com/gezond-afvallen 

smooth heeft op gereageerd

Onverantwoord !!! Ik zie het een doorsnee mens niet doen en volhouden hoor ! Een voltijdse baan , alle taken in het huishouden zelf doen en een paar kinderen die aandacht nodig hebben dat vraagt energie !Sporten mag je ook niet vergeten ! Verplicht begeleiding, want zo veel kilo in zo'n korte tijd ?? 

Ben je niet beter af met gezonde voeding ? En niet snoepen , het is dan ook gelijk goed voor het hele gezin !! 

Ilasa heeft op gereageerd

Het lijkt me best zwaar om zo veel en zo snel af te vallen.

Vaak is overgewicht wel te wijten aan suikerverslaving . Als je dat onder controle weet te houden heb je al een goede basis.

Waarschijnlijk raakte deze persoon dat gewicht kwijt door een crash dieet. Op zich kan dat goed werken, maar je moet ook zorgen dat je je gewoontes aanpast... Anders kun je elk jaar weer opnieuw beginnen!

PUB