• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    0 mening
  • Commentaren (0)

Wat u moet weten om gezond oud te worden: van 25 tot 50 jaar (deel 1)

Wat u moet weten om gezond oud te worden: van 25 tot 50 jaar (deel 1)Vanaf de leeftijd van 25 jaar, beginnen onze hormonale afscheidingen te verzwakken. De gevolgen daarvan merken we aan ons figuur, ons humeur en de kwaliteit van onze huid. Wat kunnen we hiertegen doen en hoe kunnen we ons ervan verzekeren dat we gezond oud worden als we nu tussen 25 en 50 jaar oud zijn? Dit zijn de aanbevelingen van dr. François Turmel*.

1) Zorg voor een goed voedingsevenwicht


  • Voorzie voldoende maaltijden: minimum drie, waarvan een uitgebreid ontbijt met aanvoer van eiwitten en een lichte avondmaaltijd.

  • Kauw lang en langzaam. Dit is zeer belangrijk voor de spijsvertering en het draagt bij tot het verzadigingsgevoel.

  • Eet veel fruit en groenten, aangezien ze veel vitaminen en mineralen bevatten.

  • Eet voedingsvezels om de darmtransit te bevorderen en als preventie tegen darmziekten. Eet bij voorkeur volle granen, groenten, peulvruchten...

2) Zorg voor een regelmatige fysieke of sportactiviteit


Het sedentaire leven dat ingebakken zit in onze huidige levenswijze, moet met alle mogelijke middelen bestreden worden.

  • Zorg driemaal per week voor een fysieke activiteit van minstens 45 minuten.

  • Wandel dagelijks: leg korte verplaatsingen te voet af, neem de trap in plaats van de roltrap of de lift, enz.

Artikel gepubliceerd door op 08/03/2010

Bronnen: Dr. François Turmel, specialist esthetische geneeskunde, interuniversitair diploma Obesitas, veroudering en esthetica van de oppervlakteweefsels, voorzitter van het Franse 'Institut national de formation sur la prévention du vieillissement' (infoprev.typepad.com).

Vindt u het artikel interessant?
 

Meer weten

image_format_460_230

Doe een thalassokuur bij u thuis!

  • Breng de zee één keer per maand binnen in uw badkamer. Op het programma: een verzorgingsbeurt voor lijf en leden en een ...
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating