Volstaat uw consumptie van omega 3?

Oorspronkelijk bekend omwille van hun heilzame werking binnen het cardiovasculaire systeem, hebben omega 3-vetzuren nog heel wat andere positieve eigenschappen. U moet er dus voor zorgen dat de aanvoer van deze essentiële vetzuren ruim voldoende is. En hoe zit het met uw consumptie van omega 3-vetzuren?

  • Question 1 sur 13Hoe dikwijls eet u vis?
  • Question 2 sur 13Welke vis kiest u wanneer u vis op het menu zet?
  • Question 3 sur 13Koopt u bio-eieren of eieren die veel omega 3 bevatten?
  • Question 4 sur 13Eet u weekdieren (mosselen, schelpen, oesters, mantelschelpen)?
  • Question 5 sur 13Hoe vaak eet u schaaldieren (garnalen, krab, kreeft)?
  • Question 6 sur 13Eet u krabsticks (surimi)?
  • Question 7 sur 13Hoe dikwijls eet u tonijn, sardienen of makreel in blik?
  • Question 8 sur 13Welke olie gebruikt u het meest?
  • Question 9 sur 13Gebruikt u koolzaad, noten, lijn of tarwekiemolie?
  • Question 10 sur 13Koopt u sojamelk?
  • Question 11 sur 13Welke groenten eet u regelmatig?
  • Question 12 sur 13Gebruikt u bij het koken met omega 3 verrijkte margarine?
  • Question 13 sur 13Waaraan geeft u de voorkeur wanneer u eten klaarmaakt?
Quiz initialement publié le 30/06/2009 - 00h00 et mis à jour le 01/01/1970 - 01h00
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB
Lees ook
Omega 3? Goed, maar niet om het even wat! Geüpdatet op 09/11/2009 - 00h00

Omega 3-vetzuren zijn allemaal goed voor de gezondheid, maar sommige - de omega 3-vetzuren met lange keten (EPA en DHA) - bieden nog meer voordelen voor de gezondheid. Als u de verschillende soorten omega 3-vetzuren leert herkennen, zult u nog meer v...

Omega 3 en omega 6: een subtiel evenwicht Geüpdatet op 19/04/2010 - 00h00

Iedereen heeft het over omega 3 , de waardevolle vetzuren die we tekortkomen en waarvan de effecten zo heilzaam zijn voor de gezondheid. Het volstaat nochtans niet de aanvoer van omega 3 te verhogen om te genieten van de voordelen ervan. Hoe komt dat...

U bent zwanger? Eet vis! Gepubliceerd op 13/08/2012 - 10h30

Vette vis is rijk aan omega 3-vetzuren . Die vetzuren hebben heel wat voordelen: ze voorkomen onder andere dat kinderen te vroeg geboren worden en te weinig wegen bij hun geboorte.

Waarom moeten we meer omega 3 eten? Geüpdatet op 17/06/2014 - 11h32

Waarom moeten we meer omega 3 eten? Deze vraag beantwoorden is zeer eenvoudig: omdat we steeds minder omega 3 eten en steeds meer omega 6. Maar hoe is het zover kunnen komen? En waarom is het evenwicht tussen omega 3 en omega 6 zo belangrijk?

Meer artikels