• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    2 mening
  • Raadplegingen (5056)
  • Commentaren (0)

Vitamine C: een hulpmiddeltje voor het hart?

Vitamine C: een hulpmiddeltje voor het hart?

Minder beroertes


Na analyse van de gegevens stelden de onderzoekers vast dat de deelnemers met het hoogste bloedgehalte vitamine C (en dus een voeding met veel fruit en groenten) een lager risico hadden op een CVA. Het risico was 42 % lager dan bij de personen met het laagste bloedgehalte.
De auteurs van het onderzoek besluiten daarom dat de concentraties aan vitamine C in het bloedplasma en de hoeveelheid groenten die er dagelijks op ons bord liggen nuttig kunnen zijn bij de opsporing van mensen met een verhoogd risico op een cerebrovasculair accident en dus heel wat levens zou kunnen redden…

Bijgewerkt door op 03/02/2010
Créé initialement par le 02/02/2009

Bronnen: Block G et al. Nutrition Journal, december 2008. Myint PK et al. American Journal of Clinical Nutrition, januari 2008.

Vindt u het artikel interessant?
 
spreek mee op E-gezondheid
Preview

*Verplicht in te vullen om een reactie te versturen

Gegevensbescherming

Pub

Uw interactief gedeelte over Diëtetiek

Neem deel aan de meest actieve discussies