Vis is goed voor het hart
Mannen lopen 80% minder risico op plotse dood
Een Amerikaanse studie, uitgevoerd bij bijna 300 mannen zonder enige hart- en vaatziekte, toont aan dat de bloedspiegels van omega-3-vetzuren sterk correleren met de incidentie van plotse dood door hartstilstand. Mensen die minstens tweemaal per week vis aten, hadden een hoge bloedspiegel van omega-3-vetzuren en liepen 81% minder risico op plotse dood.
Gunstige effecten bij risicopatiënten
Volgens Italiaanse onderzoekers hebben omega-3-vetzuren ook een gunstig effect bij patiënten die een myocardinfarct hebben overleefd. De onderzoekers stelden namelijk vast dat het risico op plotse dood na 3 maanden 42% lager was bij de patiënten die visolie kregen als voedingssupplement in een dosis die overeenkwam met tweemaal per week vis eten (1 g per dag).Vette vis is dus goed voor iedereen en zeker voor patiënten met een zwak hart. Vette vis is bovendien een goede eiwitbron die vlees kan vervangen. Vlees bevat immers veel verzadigde vetzuren die schadelijk zijn voor de arteriën (of slagaders).
Pub
Uw interactief gedeelte over Voedingsmiddelen
Neem deel aan de meest recente discussies
-
Mijn excuses hiervoor! Organo Gold is een jong Canadees bedrijf, dus veel nederlandstalig ...
Door OrganoGold 19/04/2012 - 16h25
924 raadplegingen
-
Door OrganoGold 09/03/2012 - 17h16
924 raadplegingen
-
Door OrganoGold 09/03/2012 - 17h16
924 raadplegingen











