• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    10 mening
  • Commentaren (0)

Vier oefeningen om uw hals en schouders te ontspannen

Vier oefeningen om uw hals en schouders te ontspannen

Veel mensen hebben pijn in de halsstreek en de schouders, vaak omdat ze op een pc werken. Uren in een bepaalde houding voor het scherm zitten, de handen op het toetsenbord en de muis, veroorzaakt spanningen die leiden tot pijn in de hals en schouders. Doe deze vier oefeningen. Ze zullen u helpen!

Oefeningen tegen pijn in de hals en de schouders

Schaf u halters aan tussen 2 en 10 kg.
Begin met lichte gewichten en voer het gewicht systematisch op als u de oefeningen makkelijk vindt.
Doe elke oefening tien keer en herhaal die reeks dan drie keer.
Doe de oefeningen drie keer per week.

Oefening nr. 1 tegen pijn in de hals en de schouders

Ga rechtop staan, de rug recht, de knieën lichtjes gebogen. Span uw bilspieren op en laat uw buikspieren werken. Neem twee halters van elk 2 tot 5 kg en hou uw armen gestrekt langs uw lichaam. Hef uw ellebogen tot u ter hoogte van uw schouders bent. Uw handen moeten zich op borsthoogte bevinden. Breng uw armen traag naar beneden met een gecontroleerde beweging.

Bijgewerkt door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 03/07/2016
Origineel artikel geschreven door op 28/12/2009

Bronnen: Andersen L.L. et coll., Journal of Applied Physiology, 2009.

Vindt u het artikel interessant?
 

Meer weten