Versterk uw rugspieren

Gepubliceerd door Emilie Veyretout op 09/05/2011 - 11h30
-A +A

Een sterke rug vormt de basis voor een duurzamere gezondheid en een mooi figuur. Hier enkele oefeningen die uw rug versterken. 

Bij aanvang 2 tot 3 keer per week uit te voeren. Daarna 1 tot 2 keer om te onderhouden. 

En steeds als de behoefte ernaar zich voordoet (gespannen rug, nek-of lendenwervels).

PUB

Train uw rug : oefening n°1

Ga op uw rug liggen met de knieën gebogen. Neem met uw handen de knieën stevig vast en druk ze tegen de borst. Balanceer zo van voor naar achter en van links naar rechts. Kom terug tot de startpositie.

Een twintigtal keer uitvoeren.

Train uw rug : oefening n°2

Opnieuw op de rug liggend, handen achter het hoofd en de benen gebogen. Breng de rechterknie naar u toe. Adem langzaam uit terwijl u de borst optrekt en met de linkerelleboog naar de rechterknie reikt.

Herhaal aan de andere kant.

Doe dit afwisselend 12 keer.

 

Gepubliceerd door Emilie Veyretout op 09/05/2011 - 11h30
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
Tomsrun

Supertips! Je rug gezond houden is dan ook zo belangrijk!

PUB
Lees ook
3 oefeningen voor een slank figuur na de zwangerschap Geüpdatet op 26/04/2011 - 10h30

Deze gepersonnaliseerde oefeningen zullen ervoor zorgen dat u na uw zwangerschap weer vol energie zit en uw slanke lijn terugwint ! Minstens 3 keer per week uit te oefenen gedurende 2 maanden om snelle en zichtbare resultaten te boeken. Daarna 2 keer...

4 oefeningen om uw rug te ontlasten Gepubliceerd op 26/09/2014 - 11h52

Onze rug wordt op elk ogenblik belast. Hij moet dan ook ontzien, ontlast en verzorgd worden. Denk eraan uw rug recht te houden en regelmatig uit te rekken. We stellen u enkele oefeningen voor die u zo dikwijls als nodig kunt herhalen. En tot slot: be...

Meer artikels