Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Totale controle over uw leven

Gepubliceerd door op 04/01/2013 - 21h59
PUB

Een goede vriendin heeft ernsige last gehad van zwaar overgewicht en is nu erg veel afgevallen door zelf hypnose.Zij is zo tevreden dat zij nu die cursus promoot ...  www.hypnose-kracht.nlZou dit echt mogelijk zijn, heeft iemand (postieve)ervaring met afslanken met hypnose.Ik wil ook wel een paar kilootjes kwijt, maar wil wel weten of zo een cursus echt zin heeft.Mijn vriendin is echt heel veel afgevallen en is ook met andere zaken in het leven veel rustiger en productiever.Maar ik wil er zeer van zijn dat het allemaal aan die cursus ligt want ik ben nogal sceptisch over hypnose en dat soort zaken.

Fout melden

X
Antwoorden
Ilasa heeft op gereageerd

Ik zie dat er maar weinig reacties zijn op dit onderwerp. toch ben ik zeer benieuwd of er mensen echt snel afvallen dankzij hypnose en hoe dat dan precies werkt?

MarcusGeleyn heeft op gereageerd

Er is niets moeilijk aan om af te vallen onder hypnose.

Als hypnotherapeut stuit ik vaak op ongegronde twijfels en bij dit soort zaken willen mensen altijd weten hoe dat kan, terwijl ze zich nooit afvragen hoe antibiotica werkt, of een hersenscan. We luisteren te vaak naar onze eigen ongegronde voporoordelen.

Hoe afvallen onder hypnose werkt? Heel eenvoudig. Onder hypnose stimuleren we het zelfbeeld van een ideaal figuur (gewicht) en nemen we alle obstakels weg die beletten om dat figuur (gewicht) te bereiken. De drang om snel resultaat te hebben wordt vergroot en overvloedige maaltijden en tussendoortjes smaken plots niet meer of worden bewust genegeerd omdat er andere prioriteiten in het onderbewuste aangebracht zijn.

Het is niet zo zeer de vraag of men onder hypnose kan vermageren, het is eerder het verkeerde beeld dat mensen hebben over hypnose. De meeste mensen denken dat ze onder hypnose slapen en zich van niets bewust zijn. Verder denken ze ook dat ze onder hypnose blijven en zichzelf niet meer zijn. Al deze en nog vele andere misverstanden onderhouden het negatieve beeld van hypnose, terwijl hypnotherapie zo eenvoudig zoveel klachten weg kan nemen.

Wees er dus maar zeker van dat je heel gemakkelijk kunt vermageren met hypnose. Maar men probeert liever allerhande kwakzalverij tot operaties toe in de plaats van op zijn eigen onderbewuste geest te vertrouwen. We weten alles over voetbal en soapseries, maar kennen onze eigen mogelijkheden niet. We ontkennen ze liever omdat we gewoon niet weten hoe het werkt en daar is nu precies de hypnotherapeut voor om je die werking te laten ervaren zodat je het levende bewijs bent van de ongekende krachten van de menselijke geest.

PUB