Tips voor een perfect gebruinde huid

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 03/07/2016 - 22h24
-A +A

PUB

Ik eet de hele zomer lang lekker veel fruit en groenten

Kies vooral voor gele, rode of oranjekleurige fruit- en groentesoorten. Deze fruit- en groentesoorten zitten boordevol bètacaroteen, een stof die uw huid van kleur helpt veranderen en ze een mooie bruine tint geeft.

Bètacaroteen zit dus in fruit en groenten. Het is een natuurlijk pigment dat de aanmaak van melanine stimuleert en bijdraagt tot de celvernieuwing.

Wortelen zijn de meest geciteerde groente als het om bètacaroteen gaat. Maar ook andere fruit- en groentesoorten zoals tomaten, meloen, abrikozen, mango’s, perziken of watermeloen leveren behoorlijk wat bètacaroteen.

En nog een voordeel: als u van deze gezonde fruit- en groentesoorten eet, zult u automatisch minder vette, gefrituurde en gezoete producten eten, dé grote vijanden van uw figuur. 

Ik hydrateer mijn huid de hele zomer lang verschillende keren per dag

Hydrateer uw huid ‘s morgens, ’s middags en ‘s avonds of ook tussen twee zwembeurten in met een bodymilk. Smeer u in van uw oren tot uw tenen en behandel elk centimetertje van uw huid. Vergeet u ook aan de binnenkant niet te hydrateren en drink dus regelmatig water. Vergeet de frisdranken en de alcohol en geef u over aan water. Dat kan mineraalwater zijn, bronwater of kraantjeswater, alle soorten zijn goed. Wat telt is dat u vaak drinkt.

Initialement publié par journaliste santé le 02/08/2012 - 10h29 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 03/07/2016 - 22h24

Bruinen volgens het boekje: tips voor een mooi gebruinde huid

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB