Tegen de honger: vezels en proteïnen

Geüpdatet door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 13/10/2014 - 14h54
-A +A

PUB

Vezels, goed voor de transit, maar ook tegen de honger

Vezels eten (fruit, groenten, peulvruchten, granen) wijzigt de viscositeit van de spijsbrij in het darmkanaal.
De spijsbrij 'blijft hangen' en zorgt bij de persoon in kwestie voor een verzadigingsgevoel. De aanwezigheid van vezels beperkt ook de energetische concentratie van de voedingsmiddelen. Hierdoor verliezen de voedingsmiddelen een deel van hun smaak, wat er weer voor zorgt dat men globaal gezien minder gaat eten.

Besluit: Eiwitten en vezels horen in een evenwichtige voeding

Geen sprake van om uw voeding te beperken tot proteïnen en vezels.
Deze voedingsstoffen moeten geïntegreerd worden in een gevarieerde en evenwichtige voeding. Indien u uw voedingsgewoonten wijzigt, doe het dan geleidelijk zodat u nieuwe reflexen kunt ontwikkelen die u ook op lange termijn van nut zullen zijn. Het doel is niet uitsluitend gewicht te verliezen, u moet daarna het bereikte gewicht ook kunnen behouden...

Initialement publié par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 11/09/2007 - 00h00 et mis à jour par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 13/10/2014 - 14h54

10de Europese Voedingscongres (Congrès européen de nutrition), mededeling van John Blundell, 10-13 juli 2007.

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB