Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

suikerverslaving

Gepubliceerd door op 06/03/2013 - 18h54
PUB

 Dag iedereen ,Ik ben een meisje van 16 en eet zoals iedereen graag snoep en chocolat. Maar bij mij liep het wat uit de hand ...! ik werd er verslaafd aan en had het niet meer onder controle.. ik at pakken koeken en snoep op een dag ! Tot mijn ouders dat doorhadden omdat ik s'avonds niet meer at. Ik ben 1 m 58 en weeg 53 kg nu en wil graag 48 wegen maar met deze verslaving is dat moeilijk ! Ik probeerde al enkele keren er wat aan te doen maar herviel terug ... nu wil ik er voor altijd vanaf want dat is lastig om wat op mijn eten te letten wanneer je verslaafd bent en niet zonder chocolade en zoetigheid kunt... Heeft iemand tips om van een suikerverslaving te komen?  

Fout melden






X
Antwoorden
Miaaa heeft op gereageerd

Hey het is belangrijk dat je er bewust van bent dat je die verslaving hebt, in jou plaats zou ik geen zoetigheden of snacks meer naar huis brengen en er ook niet in de buurt van komen. Ook is het misschien belangrijk om er met een voedingsdeskundige mee te praten en eens zoeken van hoelang je die verslaving al hebt. Probeer je maaltijden op voorhand te plannen en eet meer groenten , fruit, magere eiwitten en volkoren producten. Drink steeds 1,5l tot 2l waterper dag (ook thee kan helpen) en zoek misschien een hobby om niet in aanleiding te komen om te snoepen. Veel succes!

Varsha heeft op gereageerd

Hallo, ' zie dat je topic reeds van de derde maand geleden is en ik hoop van harte dat je ondertussen een oplossing gevonden hebt voor je verslaving. Toch wil ik nog graag reageren. Zelf ben ik 59 jaar oud en ook suikerverslaaft en op dit moment nog danig op zoek naar een oplossing hiervoor. Eigenlijk kan ik je op dit moment enkel vertellen dat ik in jouw plaats, en met de wetenschap die ik nu heb, zou zorgen dat ik die verslaving op een of andere manier snel kwijt zou raken zodat ze niet langer je leven kan beheersen, zoals dit bij mij wel gebeurd is. Als dochter van een moeder die een gans leven bezig geweest is met snoepen en daarna de passende diëten, denk ik dat zowel de verslaving als het diëten met de paplepel meegekomen zijn. Gedurende de meeste tijd van mijn leven was ik dan ook met mijn gewicht bezig en dit heeft me veel mooie momenten in het leven doen verspelen. Steeds wanneer er iets belangrijks te doen was, stond ik daar in mijn "flodderige" uitfit, die mijn kilo's moest verbergen en voelde ik me alles behalve op mijn gemak, en dit leidde steevast naar nieuwe snoep en eetbuien. Ook crashdiëten, waar ik geregeld aan begon, hadden wel effect maar nooit voor lang. Op dit moment ben ik een boek aan 't lezen: "Suikervrij in 30 dagen" van Carola Van Bemmelen. Hier staat veel waarheid in en ik hoop wanneer ik het uitgelezen heb dat ik weet waarvan mijn verslaving komt en vooral hoe ik ze kan bestrijden. Zoals ik al zei, voor jou is het nog niet te laat: stop met suiker en snoep eten en lees wat dit met je lichaam doet, misschien is dat al meteen een reden om te stoppen. Veel Succes!

PUBLICITÉ
{ } { }