• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    8 mening
  • Raadplegingen (7759)
  • Commentaren (0)

Suiker verhoogt uw cholesterol!

Suiker verhoogt uw cholesterol!
Uit een recente studie blijkt dat mensen die heel veel suiker verbruiken ook de hoogste cholesterol hebben. Wat zijn uw gewoonten rond suiker?

Een duidelijk verband tussen suikerverbruik en cholesterol in het bloed


De studie toont duidelijk aan dat net de mensen met het hoogste suikerverbruik ook de meeste cholesterol in hun bloed hebben. Veel suiker eten vergroot bovendien de kans dat de waarden van de HDL of "goede" cholesterol heel laag zijn en HDL beschermt ons net tegen hart- en vaataandoeningen.

Wat is de invloed van suiker op onze cholesterol?


De studie werd uitgevoerd bij 6000 volwassenen en is een van de belangrijkste onderzoeken van de laatste tijd. De aanleiding ervoor was onder meer de sterke toename van suiker in onze voeding. Uit de studie blijkt namelijk dat volwassenen gemiddeld 21 koffielepels suiker per dag naar binnen werken... Dat is heel wat meer dan de aanbevolen 100 respectievelijk 150 calorieën of zes koffielepels voor vrouwen en 9 koffielepels voor mannen! Een slechte zaak, want suiker doet het cholesterolgehalte in het bloed stijgen. Mensen met een hoog suikerverbruik houden er vaak ook minder goede leefgewoonten op na (onevenwichtige voeding, te weinig lichaamsbeweging...), wat ook de stijging van het cholesterolgehalte verklaart.

Vorige pagina

Artikel gepubliceerd door op 25/04/2010 - 23:00

Bronnen: Welsh, J.A: Journal of the American Medical Association, april 2010

Vindt u het artikel interessant?
 
Becommentarieer dit artikel 
Preview

*Verplicht in te vullen om een reactie te versturen

Gegevensbescherming

Pub

Bekijk ook de reacties in het interactieve gedeelte van E-gezondheid
De laatste getuigenissenAnti-cholesterol dieet
margarine

Door bebock op 23/06/2011 11:20

  • rating
  • rating
  • rating
  • rating
  • rating

Dat deed ik tot enkele weken geleden .Toen las ik ook al een artikel met dezelfde waarschuwing!!!!Sindsdien zijn de verrijkte margarine's uit mijn koelkast verdwenen.Gezondheid en bedrieglijke reclame...