Stress? Drink groene thee!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 09/12/2013 - 10h09
-A +A

PUB

Groene thee in de praktijk

  • Geef de voorkeur aan Japanse groene thee, omdat die het rijkste is aan polyfenolen.
  • Hoewel groene thee weinig theïne bevat (evenveel als cafeïne in koffie), wensen sommige mensen zich ervan te ontdoen. Aangezien theïne snel vrijkomt, volstaat het groene thee gedurende één minuut in een weinig water te laten trekken en dit eerste aftreksel weg te gieten.
  • Doe geen melk in groene thee, aangezien melk de weldoende eigenschappen van de thee neutraliseert.
  • Vermijd ook om groene thee tijdens de maaltijden te drinken. IJzeropname en groene thee werken elkaar inderdaad tegen.
  • 5 Japanse kopjes zijn 2  koppen hier.

Initialement publié par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 21/12/2009 - 00h00 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 09/12/2013 - 10h09

Hozawa A. et coll., Am. J. Clin. Nutr., 30 september 2009.

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
Klaske

Is het ook zo dat bij het drinken van thee, je een pauzemoment neemt en dat de stress reduceert en niet zozeer de groene thee zelf? Is dit meegenomen in het onderzoek?

laurent

groene thee komt uit japan heb ik me laten vertellen
en na die kernramp zou je geen groene thee meer drinken klopt dat

PUB