Stop de hongeraanvallen en de overtollige kilo’s verdwijnen

Geüpdatet door Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste op 11/04/2017 - 15h08
-A +A

PUB

Remedies tegen hongeraanvallen uit trek

U verbieden om iets zoets te drinken of te snoepen is niet de juiste oplossing. U zult zich dan slecht voelen, gefrustreerd en dat zal de emotionele stress waardoor u trek in suiker krijgt niet wegnemen. U moet u ertoe brengen om u geleidelijk aan te ontgiften tot u echt geen trek meer hebt in al die dingen.

Om dat te bereiken, moet u beginnen om de dosis eiwitten bij elke maaltijd, maar vooral bij het ontbijt,  op te voeren. Eet een stevig melkproduct (verse of gefermenteerde kaas) of een snee ham of twee roereieren of een omelet. Eet daarbij volkorenbrood (minstens 50 g) met wat boter en een stuk fruit (voor de vezels).

U zult het zien: door dat stevige ontbijt zal uw trek in suiker in de voormiddag minder dwingend zijn, ook als u zenuwen of stress hebt.. De kans is zelfs groot dat u er helemaal niet aan denkt!

Eet ‘s middags een goed stuk vlees of als het kan een grote moot vis, daarbij een stevige portie groenten, een melkproduct en een stuk fruit. En eet daar volkorenbrood bij. Die belangrijke aanvoer dierlijke en plantaardige eiwitten, trage koolhydraten en vezels zal u helpen om uw bloedsuikerspiegel evenwichtig te houden.

Als u ondanks alles toch nog een lichte trek in suiker krijgt, verplicht u dan om een potje yoghurt of platte kaas te eten, of een hardgekookt ei. De eiwitten zullen uw trek in suiker breken.

 

Drink water

En geen frisdranken of lightdranken! Die houden uw goesting naar suiker alleen maar in stand, ook als er geen suiker in zit en u niet die snelle koolhydraten leveren die uw bloedsuikerspiegel ontregelen.

Het vraagt misschien wel wat wilskracht. Probeer als u dorst hebt eens een groot glas water (zonder ijs en ook niet ijskoud) te drinken om uw dorst te lessen.

U zult zien dat die gewaarwording zo veel krachtiger is en veel meer deugd doet dan het zeemzoete van een zoete frisdrank die uw dorst niet lest. U zult zelfs zin hebben om het opnieuw te doen.

 

Op die manier zult u vrij vlug verlost zijn van de hongeraanvallen, of ze nu voortkomen door echte honger of gewoon door trek. En u zult ook de overtollige kilo’s kwijtraken die erdoor zijn bijgekomen.

Initialement publié par Paule Neyrat le 27/04/2011 - 08h22 et mis à jour par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 11/04/2017 - 15h08
Bekijk dit artikel
PUB