Slanke lijn-tips!

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 17/03/2017 - 10h36
-A +A

We kennen talrijke voedingsmiddelen die kunnen helpen om te vermageren. Maar soms is de juiste voedingskeuze maken nog ontoereikend om de overtollige kilo's kwijt te spelen.

Hieronder volgen een aantal gewoonten die uw dieet doeltreffender kunnen maken.

PUB

Slanke lijn-tip 1: houd u bezig als u plots ontzettend zin krijgt om te eten!

Eten zonder honger te hebben, alleen maar omdat men 'zin' heeft, omdat men zich depri voelt of zich verveelt… dat is het begin van een onevenwichtige voeding. Als u plots ontzettend zin krijgt om te eten, hoewel u goed weet dat u bij de vorige maaltijd voldoende gegeten hebt, bestaat de beste oplossing erin uw geest of uw lichaam, of beide, bezig te houden. Op deze manier zal de gedachte aan voeding uit uw hersenen verdwijnen. Een goed boek, een kruiswoordraadsel of een telefoontje naar een vriendin kunnen u daarbij helpen.

Wil u iets extra's doen aan uw conditie en wat gewicht verliezen, dan raden we u aan om met veel energie aan enkele huishoudelijke taken te beginnen... of om enkele vermageringsoefeningen te doen!

Slanke lijn-tip 2: het leven heeft veel meer te bieden dan alleen maar smaak

We vergeten te dikwijls dat iets lekkers eten niet de enige manier is om onszelf een pleziertje te gunnen.

Naar het park gaan om de frisse wind op onze huid te voelen, de geur van bloemen opsnuiven, oude vakantiefoto's bekijken…

Deze aangename bezigheden houden de geur, de tast, het gehoor en het zicht actief en verminderen in vele gevallen de zin om iets zoets te eten om ons opnieuw beter te voelen.

Initialement publié par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 25/05/2009 - 00h00 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 17/03/2017 - 10h36

Maire Belouze-Storm: "Le régime des paresseuses" (Het dieet voor luie vrouwen), uitg. Marabout

Bekijk dit artikel
PUB
Lees ook
Drie oefeningen voor een slanke lijn Gepubliceerd op 03/03/2014 - 15h31

Het is perfect mogelijk om een slankere taille te kweken en een jong en vrouwelijk figuur behouden. Hieronder vindt u enkele bijkomende oefeningen voor een soepele, strakke en slanke taille .

Hoe vermijdt u dat u bijkomt op een cruise? Geüpdatet op 23/08/2016 - 15h24

Als u een cruise kiest waar u zich onbeperkt van eten en drinken kunt bedienen en alles dus inbegrepen is in de prijs, riskeert u een paar kilo’s bij te komen. Het feit dat alles gratis is, de gezellige sfeer, de vele verleidingen, het zitten… het dr...

Meer artikels