• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    0 mening
  • Commentaren (0)

Schat, ik zit aan je spullen! Mannen en make-up...

Schat, ik zit aan je spullen! Mannen en make-up...Een nootje scheerschuim, een scheerbeurt en een deodorant, dat was tot voor kort het schoonheidsritueel van de man. Maar daar komt sinds een aantal jaren verandering in. Steeds meer mannen doen een beroep op verzorgingsproducten en make-up. Eindelijk gelijke rechten in de badkamer?

Make-up voor mannen is in

Ze zijn mooi, ze weten het en ze willen graag nog mooier zijn. Vandaag dragen mannen veel liever zorg voor zichzelf dan in het verleden. Net als vrouwen kiezen ze voor heerlijke zachte crèmes, geparfumeerde verzorgingsproducten en subtiele transformaties. Uit een recente enquête blijkt dat ongeveer 60% van de mannen regelmatig een dagcrème gebruikt en dat 7% regelmatig een beroep doet op make-up. In schoonheidsinstituten bestaat 19% van het cliënteel vandaag uit mannen. Daarnaast toonde de enquête ook aan dat meer dan een vierde van de mannen zich regelmatig epileert (borst, benen, rug).

Alleen voor mannen

De cosmetica industrie die de trend voor een deel in het leven riep gaat nu voluit voor mannen. Heel wat grote merken hebben een "mannenlijn" met dagcrème, peeling, verzorgingsproducten die de vermoeidheid verjagen, enz. De verpakkingen verschillen van die van producten voor vrouwen (meer 'koude' kleuren, minder ronde vormen), maar het is meer dan een kwestie van marketing. Mannen hebben specifieke noden en dat geldt ook voor de huid. Daarom maken grote merken specifieke producten voor mannen zodat ze niet langer verplicht zijn om de producten van hun partner te gebruiken. Een gewoonte van ongeveer 30% van alle mannen!

Artikel gepubliceerd door op 24/06/2008

Vindt u het artikel interessant?
 

Meer weten

image_format_460_230

Het abc van make-up

  • Met make-up - bescheiden of meer uitgebreid – kunnen vrouwen hun troeven  in de verf zetten en kleine onzuiverheden ...
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating