Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Rook maar

Gepubliceerd door op 27/11/2012 - 20h09
PUB

Rook er maar op los anders moet ik nog meer belastingen betalen.

Fout melden

X
Antwoorden
lelo heeft op gereageerd

Vele mensen die roken ontwikkelen longkanker (maar ook andere kankers zoals darmkanker) door het roken. Of ernstige COPD met permanente zuurstoftherpie. Hierdoor moeten ze dan dure operaties en therapieën door ondergaan. 

Ik las in een studie dat de kosten die een zieke roker aan het RIZIV (en dus indirect aan de belastingsbetaler) kost, meer is dan de accijnzen die een roker ooit in zijn heeft heeft betaald op zijn pakjes sigaretten. 

Een onverschilllige mening zoals jij plaatste is dus niet volledig waar.
Als je het dus volledig economisch wil zien, is het nog steeds interessant om mensen te doen inzien dat roken schadelijk is (voor zichzelf als voor de betaalbaarheid van de gezondheidszorg) 

naetho heeft op gereageerd

Beste mijn excuses voor het onverschillig antwoord !! het is zo dat stoppen met roken enkel door wilskracht gaat en dat is helemaal niet makkelijk ikzelf en men vrouw zijn 29 jaar geleden gestopt bij de geboorte van ons jongste dat was de motivatie.Zelfs mijn schoonmoeder is overleden aan longkanker op 76 jarige leeftijd,en zij had nooit gerookt,spijtig ze heeft er wel passief aan deel genomen.

PUB