Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

Reuk-en smaakproblemen

Gepubliceerd door op 23/08/2015 - 21h43
PUB

Beste allen,Ten gevolge van een ongekende oorzaak lijdt ik nu al jarenlang van reuk- en smaakstoornissen. Voordien had ik al periodiek last van astma (piepende ademhaling) en een allergie voor huistofmijt. De reuk-en smaakstoornissen kwamen later. Een onderzoek bij de KNO arts wees uit naar neuspoliepen. Na een langdurige behandeling met een reeks anti-allergiemedicijnen, Avamys, Nasonex, Pulmicort, Duovent, Seretide, Montelukast,...werd uiteindelijk besloten om een endoscopische neusbijholteoperatie te laten voeren. Neus is niet meer zo verstopt als vroeger maar geen reuk noch smaak + geregeld snurken. Geleidelijk kwam het reuk en smaak wel terug maar was slechts van korte duur. Sindsdien ben ik op advies van de KNO arts dagelijks Montelukast en Nasonex blijven gebruiken.Tijdens het behandelen van een zware verkoudheid en inname van antibiotica kwamen reuk en smaak terug (?). Ook weer tijdelijk (zo'n maand lang). Sindsdien heb ik neusspoelingen met zout gedaan, zonder succes.Na eigen experiment met dagelijks inhaleren (1 keer 's avonds gedurende 3 weken) met Inhalo Rhinathiol is de reuk- en smaakzin teruggekomen + het snurken vermindert. Opnieuw weer tijdelijk.Opmerkelijk detail (misschien): zolang ik geen reuk ervaar heb ik dikke groene snot die, als ik mij niet vergis, wijst op een bacterie- of schimmelinfectie (geen andere symptomen zoals bvb. koorts). Deze nestelt zich blijkbaar ergens vast en komt spontaan vrij (ook na het dampen).Heeft iemand van de lezers iets gelijkaardigs ervaren, of zou iemand met mij zijn/haar ervaring en eventuele succesvolle resultaten willen delen? Bestaat er een homeopatisch alternatief voor het behandelen van deze vervelende kwaal?Dank voor de hulp.Mvg.  

Fout melden

X
Antwoorden
Thierry heeft op gereageerd

Beste Cris,

Ik herken je verhaal helemaal, ik heb het namelijk ook gehad. Neus poliepen met vaak een loopneus en snottbel en zelfs vochtige ogen veel niezen en nagenoeg geen smaak of reuk. Het vreemde was als ik een griep kreeg met een flinke neus verkoudheid erbij was het een tijdje daarna weg. Bij mij is het uiteindelijk weggegaan sinds dien ik gestop ben met melk drinken. Had blijkbaar een lichte melk allergie die verkoudheids klachten vooroorzaakten. Het kan zijn dat je een lichte allegie voor iets heb. Drink je toevallig veel melk? Kan ook een gluten allergie zijn.

succes en vriendelijke groet tk.

keuke heeft op gereageerd

ken die situatie heb presies het zelfde  niet veel aan te doen behalve cortisone en dat is vergif en werkt op termijn ook niet meer met alle gevolgen van dien

JohanV heeft op gereageerd

Neusspoelen met rhinohorn, neusspray euphorbium comp. (Heel), Mucosa comp. tab. (Heel).

PUB