Pompelmoesdieet

Geüpdatet door Paule Neyrat, diëtiste op 05/03/2014 - 16h58
-A +A

Er bestaan verschillende vormen van het pompelmoesdieet. Ze zijn echter allemaal even gevaarlijk voor de gezondheid. Volgens sommigen zou pompelmoes in staat zijn vetten te verbranden, maar niemand weet vanwaar het verhaal afkomstig is.

De principes van het pompelmoesdieet

Eén van de vormen van het pompelmoesdieet schrijft het volgende voor gedurende een periode van één, twee of drie weken:

  • Ontbijt: ½ pompelmoes of een glas pompelmoessap, 2 eieren en 2 sneetjes bacon (licht gezouten en gerookt spek), koffie of thee.
  • Middagmaal: ½ pompelmoes of een glas pompelmoessap, vlees of vis, salade met magere dressing.
  • Avondeten: ½ pompelmoes of een glas pompelmoessap, vlees of vis, groenten met dressing of in boter gestoofd.
  • Tussendoortje: een glas tomatensap of magere melk.

Bij een andere vorm van het pompelmoesdieet, mag men de eerste week uitsluitend pompelmoezen eten. Daarna moet men bij elke maaltijd minstens één pompelmoes blijven eten, samen met 2 eieren en plattekaas bij het ontbijt, wit vlees of vis, alsook salade of groenten bij het middagmaal en bij het avondeten.

De voordelen van het pompelmoesdieet

  • Het pompelmoesdieet stelt qua voorbereiding weinig problemen: u moet niets wegen en eigenlijk eet u min of meer wat u wil op gebied van vlees, vis en groenten.

  • Men komt geen vitamine C tekort aangezien pompelmoes rijk is aan deze vitamine.

  • En u vermagert!

Oorspronkelijk gepubliceerd op 09/05/2011 - 16h48 en geüpdatet door Paule Neyrat, diëtiste op 05/03/2014 - 16h58
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB
Lees ook
Pompelmoes: zon en tonus op je bord Gepubliceerd op 12/02/2016 - 12h55

De pompelmoes is een van de grotere leden van de familie van citrusvruchten... en net als bij de andere leden ligt haar weldoende effect niet alleen in het hoge gehalte aan vitamine C. Geef toe, die grote gele bal doet denken aan de zon. En wat is er...

Evenwichtige menu's en lichte recepten Geüpdatet op 16/10/2007 - 00h00

De onderstaande recepten bevatten weinig vet en zijn dus licht. Het brood, dat onmisbaar is, levert de koolhydraten die nodig zijn voor het evenwicht. Meteen hebt u een antwoord op de eeuwige vragen: "Wat gaan we vandaag eten? " en " Hoe kan ik een e...

Meer artikels