Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

onbegrepen?

Gepubliceerd door op 09/08/2012 - 16h37
PUB

ik ben 19 jaar en in januari is er bij mij spondylartritis ontdekt. hiervoor had ik 6 maanden onverklaarbare buik en rugpij. Mijn papa heeft dit ook maar een andere vorm dan mij sinds zijn 29stehij is nu 45. zou het erfelijk zijn? Het is een ziekte wat heel moeilijk is vind ik, mensen die het zelf niet hebben kunnen je niet begrijpen. het is een ziekte die niet opvalt en je merkt er niets van als buitenstaander... snapt dan niemand dat het enorm moeilijk is om me zo te voelen als 19jarige? niet veel mensen hebben dit al op mij leeftijd...ik kreeg eerst een ontstekingsremmer (feldene) maar bij mijn laatste controle is vastgesteld dat deze niet sterk genoeg is voor me en nu heb ik dus een zwaardere vorm (arcoxia) gekregen, als deze niet aanslaat worden er grotere middelen ingezet... op hoop van zegen dat deze pillen dus aanslaan !!!

Fout melden






X
Antwoorden
cacharel heeft op gereageerd

ik heb hetzelfde maar ik ben wel wat ouder (52 jaar) . Het is ook al jaaaaaaren bezig en sedert 3 jaar gevonden dat het spondilytis is. Ik ben dan nadien naar een voordracht geweest in het OLV in Aalst over deze materie en heb daar de antwoorden gevonden op m'n vragen. Er komt soms meer bij kijken dan alleen de pijn, nl ziekte van Crohn, uveitis (ontsteking van de ogen), psoriasis...

De arcoxia 90 die ik nu al een tijdje neem doet wel zijn werk goed, ik zou niet meer zonder kunnen. Maar wat dat in de toekomst voor de maag gaat zijn weet ik nog niet. momenteel geen last van. ook ben ik nu aangesloten bij de vereniging van bechterewpatienten.die geven ook informatie hierover...

jos heeft op gereageerd

oppassen met feldene ik heb daar veel maagzweren van gekregen

feldene schakelt de pijn in het hoofd uit, maar neemt niet de oorzaak aan

 daarvoor moet je een ontstekingsremmer nemen

en ik begrijp je heel goed want ik zit met het zelfde probleem, een boom van een vent maar ik kan bijna niets meer en ben er 52 en hier in Belgie doen ze daar moeilijk over ik ben dan nog eens werkloos en voor de ziekenkas ben ik ni ziek genoeg of wordt de ziekte ni herkent zoals het moet maar onder tussen sturen ze mij her en der om werk te zoeken terwijl ik heel goed weet dat ik niet meer kan werken zoals het moet. thuis kan ik alles plannen, en als het niet gaat zet ik er mij bij neer en doe ik later verder of morgen. ik zou graag eens willen zien of je bij een baas ook zo zou kunnen werken en elke dag is zeker niet de zelfde sterkte nog. Jos

 

PUBLICITÉ
{ } { }