Omega 3: meer vis eten kan kanker helpen voorkomen
Vooral veel vis eten
De gegevens zijn onrustwekkend, maar ze moeten gerelativeerd worden of verder bijgesteld met grootschalige onderzoeken. Ze bevestigen wel de uitzonderlijke kwaliteit van omega 3-vetzuren om ontstekingsprocessen in het lichaam tegen te gaan.
Kanker is immers duidelijk een ontstekingsziekte, maar ze kan worden teruggedrongen door het gebruik van ontstekingsremmende moleculen, ongeacht of die in geneesmiddelen zitten of in voeding. Maar door je vol te stoppen met omega 3 zul je de kanker niet van de ene op de andere dag genezen. De ziekte is complex en er liggen meerdere factoren aan de basis, zoals is gebleken uit epidemiologische onderzoeken.
Meer vis eten is daarentegen een eenvoudige, maar efficiënte manier om kanker uit uw leven weg te houden. EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition) onderzoekt al sinds verschillende jaren de eetgewoonten en de leefstijl van 500.000 Europeanen en verricht daarmee baanbrekend werk. Zo blijkt uit een van de onderzoeken dat mensen die minder dan 14 gram vis eten per dag (en dat is het geval voor alle Belgen), ongeacht of het vette of magere vis is, 40% meer risico lopen om darmkanker te ontwikkelen dan mensen die er 50 gram van eten...
Als u vis op uw menu hebt staan, eet er dan ook regelmatig paddenstoelen bij, kool, soja, zeewier, lijnzaad, kruiden, probiotica, look, tomaten, bessen, citrusvruchten, groene thee, rode wijn en chocolade,... U zult uw lichaam zo uitbouwen tot een stevige buffer!
Pub
Uw interactief gedeelte over Voedingsmiddelen
Neem deel aan de meest recente discussies
-
Mijn excuses hiervoor! Organo Gold is een jong Canadees bedrijf, dus veel nederlandstalig ...
Door OrganoGold 19/04/2012 - 16h25
922 raadplegingen
-
Door OrganoGold 09/03/2012 - 17h16
922 raadplegingen
-
Door OrganoGold 09/03/2012 - 17h16
922 raadplegingen











