• rating
    • rating
    • rating
    • rating
    • rating
    0 mening
  • Raadplegingen (841)
  • Commentaren (0)

Obesitas: meer flavonoïden leiden tot lagere gewichtstoename

Obesitas: meer flavonoïden leiden tot lagere gewichtstoename

Het goede voorbeeld van citrusvruchten


Deze resultaten suggereren dat de aanvoer van flavonoïden kan bijdragen tot het behoud van het gewicht bij de 'gemiddelde' vrouw, maar men weet nog niet wat daarvan de oorzaak kan zijn.
Volgens sommige tests zouden flavonoïden uit citrusvruchten, in het bijzonder de flavanonen, een belangrijke rol spelen in de vetstofwisseling. In deze studie hebben de onderzoekers het effect van verschillende flavanonen bestudeerd op de omzetting van preadipocyten naar rijpe adipocyten (vetcellen). Deze stoffen legden de groei van de cellen, en dus ook de vorming van vetweefsel, stil.
Hoewel deze gegevens nog moeten bevestigd worden, geven ze toch een nieuwe aanwijzing over het potentiële belang van planten en plantaardige producten in de strijd tegen de overbodige kilo's.

Artikel gepubliceerd door op 26/01/2009

Bronnen: Hughes LA et al, American Journal of Clinical Nutrition, november 2008. Morikawa K et al: Preadipocytes. Journal of Agricultural and Food Chemistry, november 2008.

Vindt u het artikel interessant?
 
spreek mee op E-gezondheid
Preview

*Verplicht in te vullen om een reactie te versturen

Gegevensbescherming

Pub

De internetgebruikers die dit artikel hebben gelezen raadpleegden ook