Niet makkelijk: vertrouwen hebben in je eigen smaak!

Gepubliceerd door Dr. Catherine Solano op 23/01/2007 - 00h00
-A +A

In tijdschriften, televisieprogramma's en vooral in advertenties, toont men u wat goede smaak is. Of beter, wat doorgaat voor goede smaak.

PUB

De kracht van manipulatie

Sinds een aantal jaren is het mode om je lippen te laten opspuiten, met soms lachwekkende resultaten als gevolg. Er was ook de heroïnechic en de pornochic. En als u daar helemaal niet van houdt, dan durft u dat soms amper te zeggen! En ook niet als u een handtas van Vuitton afgrijselijk lelijk vindt of dat andere grote merken zoals Versace of Dolce en Gabbana u vooral vulgair lijken en niet bepaald een voorbeeld van goede smaak.
Experts, stylisten, modejournalisten en mode- en andere specialisten van de goede smaak vertellen u dat dit seizoen rood in de mode is, net zoals hoge laarzen, schoenen met een ronde tip of plooirokjes. En wie spreekt ze tegen? Niemand.
Sommige tijdschriften houden er zelfs rubrieken op na waarin ze hun oordeel uitspreken over de goede of slechtesmaak van actrices en ander mooi volk.

Omdat men zowat overal geconfronteerd wordt met wat 'stijlvol' is, zijn er veel mensen die niet goed meer weten wat ze moeten denken. Ze durven zich zelfs niet meer af te vragen of iets hen al dan niet staat, wat flatterend werkt en waar ze zelf van houden!

Sommige merken hebben het imago van een stijlvol merk. Sommige mensen denken dat ze zich met kleren van zo'n merk niet kunnen vergissen, maar dat is helemaal niet zo!

Doe niet mee, ontwikkel uw eigen smaak!

Dat alles speelt nog meer als men nog erg jong is. Adolescenten hebben het sowieso al moeilijk om in zichzelf te geloven en om zichzelf mooi te vinden. Om daar wat aan te doen vertrouwen ze in specialisten waarvan ze denken dat die nooit iets lomps of iets belachelijks aanprijzen. Daarom zijn jongeren hét doelpubliek van de marketing. Ze zijn makkelijker te manipuleren dan oudere jongeren!

Als adolescenten ouder worden, krijgen ze doorgaans gelukkig meer zelfvertrouwen.
Probeer dat zelfvertrouwen te stimuleren, zowel voor uzelf als voor uw tienerkinderen.
Iedereen kan er alleen maar wel bij varen als iedereen zijn eigen smaak volgt.
Bovendien is het minder duur als de behoefte om kost wat kost de mode te volgen er niet meer is. En meer nog, u zult zich beter en mooier voelen als u kiest voor dingen die bij uw persoonlijkheid passen!

Gepubliceerd door Dr. Catherine Solano op 23/01/2007 - 00h00
Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB
Lees ook
Hoe overleef je een complex? Geüpdatet op 03/04/2007 - 00h00

Dat diegene zonder een of meerdere complexen de eerste steen werpt! Wat de mensen van elkaar doet verschillen, zijn niet zozeer de complexen zelf, maar wel de manier om ermee om te gaan. Sommige kunnen dat erg goed, terwijl anderen de indruk hebben d...

Duurder, dus beter Geüpdatet op 21/03/2006 - 00h00

Allicht vindt u het fijn om af en toe eens een slag te slaan, om iets heel waardevols voor een prikje op de kop te tikken. Maar misschien laat u zich ook beïnvloeden door de prijs en gaat u er - al dan niet terecht - van uit dat iets waarvoor u veel...

Hoe houdt u uw goede voornemens vol? Gepubliceerd op 26/12/2011 - 03h39

Voornemens worden altijd met de beste bedoelingen gemaakt. Maar soms vergeten we ze al snel! Misschien bent u van plan om met het nieuwe jaar een nieuwe start te nemen. Deze tips kunnen u helpen om u aan uw mooie beloften te houden.

Het geluk zit in het avontuur. Elke dag opnieuw! Gepubliceerd op 03/08/2016 - 11h09

U bent uw dagelijks leven soms moe. Droomt u dan van een heerlijke vakantie? Of eerder van verandering, nieuwigheden, kortom van avontuur? Waarom zou u dan nog wachten? Waarom zou u er niet meteen aan beginnen? Het kan, tenminste als uw geest ervoor...

Meer artikels