Overslaan en naar de inhoud gaan
PUB
Eerste onderwerp hernemen

netelroos

Gepubliceerd door op 18/04/2013 - 19h12
PUB

Ik heb al een tijdje last van netelroos momenteel gebruik ik atarax 25mg en levocetirizine 5mg. Geen betering krijg terug grote galbulten met hevige jeuk,iemand met hetzelfde probleem die wat raad kan geven aub?DANK

Fout melden

X
Antwoorden
Leah heeft op gereageerd

Ook ik heb chronische netelroos, inmiddel al ruim 2 jaar. Niet erg bemoedigend, ik weet het. Helaas kan geen enkele arts zeggen hoe lang het zal duren: de ene patiënt is er na 1 jaar vanaf, de andere na 3 jaar en zo is het per persoon verschillend. Het lijkt uitzichtloos, zo voelt het bij mij in ieder geval. Moedeloos word ik ervan. Ik slik Neoral (2x 100 mg per dag) en daarbij dagelijks 4 tabletten Semprex en 25 mg hydroxizine. Toch heb ik dagelijks netelroos, in mindere mate als zonder medicatie, maar het blijft dagelijks aanwezig. Ook na 2 jaar dus nog steeds geen verbetering, ik vraag mij echt af of ik er ooit nog vanaf kom. Ik heb echter ook contact met iemand die er 3 jaar last van had (inlcusief angio oedeem) en die is nu al 1 jaar helemaal vrij van klachten en slik geen enkel medicijn meer. Hopelijk is dat voor mij (ons!) ook weggelegd, maar wanneer dat zal zijn..? Wisten we het maar hè. Het zou fijn zijn als er iemand was die dé oplossing had en dit weredlwijd zou comminiceren, maar helaas, ik heb de oplossing nog niet gevonden, ook niet na 2 jaar speuren op internet. Heb al veel medicatie geprobeerd (via dermatlogen, allergologen, via polikliniek dermatologie en via universitair ziekenhuis in A'dam) maar niets helpt het helemaal te onderdrukken. netelroos wordt helaas nog erg onderschat, ook door artsen. Ik weet echter wel beter: het is verschrikkelijk en ik leef mee met iedereen die het heeft!

allergie heeft op gereageerd

Heb net hetzelfde gehad, eerst kreeg ik ranitidine (zantac) medicatie die voor de maag gegeven werd en dat hielp goed.  Toen ik ermee stopte kwam het terug.  Ik moest alles opschrijven wat ik at en dat heb ik enkele weken gedaan.  Al gauw merkte ik, de dagen dat ik saus of melkproducten at, dat het erger was.  Ik liet de melk uit mijn voeding (dus ook yoghurt, echte boter, kaas) en dat beterde zienderogen.  Ik heb het nu laten testen en inderdaad: het kwam van de melk.  Ik heb een koemelkeiwit allergie (geen lactose intolerantie) dit is nog een verschil.  Heb het net opgezocht.  Ik raad u aan hetzelfde te doen of dit al te laten testen.  Ik heb ook al heel mijn leven astma en exzeem.  Ik vraag me nu af of ik dit niet al veel eerder had.  Binnenkort ga ik me uitgebreid laten testen in het allergiecentrum van België (het uza in Antwerpen).

Veel succes ermee.

Groetjes,

Renilde

Memsi heeft op gereageerd

Mijn man had ook chronische netelroos en niks hielp .. Dan maar de natuurlijke weg op .. Een hoge dosis ( 3 x 30 druppels )  van de moedertinctuur van de mariadistel  en een detoxdrankje van bij de apotheek en de  netelroos weg en nooit meer teruggekomen . Hij neemt wel nog 2 maal per jaar een flesje Mariadisteltinctuur  uit voorzorg 

PUB