Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste

Mijn libidobevorderend dieet

Geüpdatet door Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste op 06/01/2017 - 16h21
-A +A

Is uw libido verminderd?

Dan is het goed te weten dat deze vermindering te wijten kan zijn aan uw voeding.

Het goede nieuws is dat het omgekeerde ook waar is: streven naar een meer evenwichtige voeding kan leiden tot een wedergeboorte van uw libido.

Libido op ons bord

In zijn boek "Mes ordonnances alimentaires" (Mijn voedingsvoorschriften), vertelt arts-voedingsdeskundige dr. Laurent Chevalier hoe we gezond kunnen eten en op die manier ziekten kunnen voorkomen. Naast talrijke andere aanbevelingen, stelt hij ook een dieet voor dat specifiek gericht is op het libido.

Voor een goed seksleven is een evenwichtige voeding zeker aanbevolen. Onthoud het goed!

Mijn speciaal uitgekiend libidobevorderend dieet

  • Een dagelijkse dosis vitamine C
    Eet 5 porties fruit en groenten.
    Geef de voorkeur aan citrusvruchten en peterselie.

  • 5 tot 6 droge vruchten per dag
    Amandelen, okkernoten, hazelnoten, paranoten...

  • Drie- tot vijfmaal per week vis
    Vers of diepgevroren.

  • Dagelijks afwisselend zetmeelrijke voeding en graanvlokken
    Drie- tot vijfmaal per week zetmeelhoudende voeding zoals aardappelen, rijst, brood, pasta, of andere graangewassen, droge groenten, linzen, kikkererwten, enz.

  • Meer planten die bekendstaan als libidobevorderend
    Pepermunt, marjolein, bonenkruid, tijm, steentijm, rozemarijn, de maca-plant zijn planten die een reputatie als afrodisiaca opgebouwd hebben en die men zeer regelmatig mag gebruiken.

  • Minder zout
    Vervang het zout door paprika, peper, kruiden of eender welke aromatische stof.

  • Keuze van dierlijke eiwitten
    3 tot 5 eieren per week, niet meer.
    Geef de voorkeur aan mager vlees, gekookte of rauwe ham.

  • Minder vetten en minder suiker
    Vermijd industrieel bereide gerechten, koekjes, ontbijtkoeken.
    Beperk room en melkdesserts met suiker (vla, pudding...).
  • Minder koolzuurhoudende dranken en minder alcohol.
Initialement publié par Isabelle Eustache, gezondheidsjournaliste le 07/04/2010 - 00h00 et mis à jour par Marion Garteiser, gezondheidsjournaliste le 06/01/2017 - 16h21

"Le Nouvel Observateur", 25 februari 2010.

Bekijk dit artikel
Vous devez être connecté à votre compte E-Santé afin de laisser un commentaire
PUB
Lees ook
Tien tips voor een cholesterolarme voeding Gepubliceerd op 09/10/2015 - 11h28

Hebt u net de diagnose gekregen dat uw cholesterol te hoog is? Dan hebt u geen tijd te verliezen en moet u nu uw eetgewoonten veranderen. Het helpt ook echt. Als u op uw voeding let, kunt u uw slechte cholesterol doeltreffend verlagen. Als u het diee...

Een hypoallergene tuin in negen lessen Gepubliceerd op 06/08/2015 - 17h11

Door ons landschap te veranderen, hebben we een groot aantal allergene plantensoorten ingevoerd en nieuwe allergieën ontwikkeld. Maak in uw eigen tuin niet dezelfde fout: leg een hypoallergene tuin aan.

Zuivelproducten tegen diabetes Geüpdatet op 28/05/2002 - 00h00

Overgewicht, hoge bloeddruk en een te hoog vetgehalte in het bloed verhogen het risico op de ontwikkeling van type 2 diabetes (suikerziekte) en hart- en vaatziekten. Volgens een Amerikaanse studie kunnen zuivelproducten bijdragen tot de preventie van...

Meer artikels