Overslaan en naar de inhoud gaan
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
Eerste onderwerp hernemen

Mijn buik zwelt en maakt veel lawaai

Gepubliceerd door op 04/02/2011 - 08h23
PUB

Goeiedag, mijn buik maakt steeds lawaai tot 1 à 2 uur na het eten! Daarnaast heb ik hevige buikpijn en een opgeblazen gevoel.Nochtans eet ik niets wat dit opgeblazen gevoel kan oproepen. Herkent iemand dit probleem, want ik word er echt ongemakkelijk van op privévlak, maar ook in het kader van mijn werk. Alvast bedankt, Karel

Fout melden






X
Antwoorden
Lady heeft op gereageerd

Hey Karel,

Ik heb juist dezelfde symptomen als jij

Ik heb ook een opgeblazen gevoel in de buik,ik ben hiermee over een maand naar de huisarts meegeweest en die zei dat ik spasme in de buik had dat is eigenlijk lucht in de darmen en daardoor kan je krampen krijgen.Hier is niet veel aan te doen zei de huisarts,het gaat vanzelf weg en het komt terug.

leentje. heeft op gereageerd

ikke had vroeger ook maar door het juist combineren is da veel beter geworden. Bedoel daarmee bv groenten en kip OK maar geen friet  bij . Dus geen eiwitten of kolydraten mixen...

Kato heeft op gereageerd

Beste,

Tot voor kort heb ik ook een zeer lange periode last gehad van mijn maag en darmen.

Op de duur liep ik heel de dag rond met krampen en bij het minste dat ik at zwol mijn onderbuik op.

Ik voelde me zeer moe, ongemakkelijk, soms misselijk en neen ik was niet zwanger.

Tot ik ten rade ging bij een internist en die rade me aan om een darmonderzoek te laten doen om uit te sluiten dat er iets ernstig aan de basis zou liggen. Verder sprak deze van een spastische darm. Dat is een darm die die niet naar behoren functioneerd. Die is als het ware wat verlamd en dat geeft een slecht functioneren van het spijsverteringssysteem. Gezwollen buik, krampen, obstipatie, misselijkheid, minder goed tegen stress kunnen, geen eetlust, vermoeid.

Ik neem nu spasmomen medicatie voor de spastische darm terug wat te normaliseren samen met actimeldrink en geloof me ik voel me al een pak beter.

Voldoende nachtrust, regelmatige en niet te vette maaltijden met voldoende groenten en fruit en ontspanning zijn ook goede aandachtspunten.

Lady heeft op gereageerd

hey kan iemand me helpen?

Telkens als ik 'savonds eet,begin ik altijd veel te boeren,het is bijna iedere dag en elke avond.

Soms heb ik dan ook een opgezwollen buik,en voel me ongemakkelijk.

Kan iemand me zeggen wat dit kan zijn,of heeft iemand dezelfde symptomen als ik?

ann heeft op gereageerd

Beste, ik heb een voorbeeld op vitaya overlaatst gezien van een dame die ook veel moest boeren.  Reden, ongeloofelijk maar waar was dat haar dikke darm door haar middenrif gegroeid was  en een gekantelde maag had.  Dit hebben ze operatief moeten herstellen

PUBLICITÉ
{ } { }